mochamanda

Direktlänk till inlägg 30 november 2008

Inspiration

Av Malin - 30 november 2008 22:46

Ibland när det känns lite tungt och det känns som att renoveringen går långsamt kan det vara roligt att gå tillbaka och titta på lite gamla bilder för att se att det faktiskt har hänt en del. Men vissa gånger kan vi ibland undra vad vi har gjort? Var det kanske inte ganska fint innan ändå. Ta en titt på bilderna nedan. Första bilden är tagen innan vi flyttade in. Den andra bilden är tagen nu. Vad tycker ni är finast?

Sedan har vi förstått att vi fungerar som inspiration åt er andra. Min storasyster var här för en vecka sen och tittade till renoveringen. Hon konstaterade att de ouppackade kartongerna från den gamla vinden som väntade där hemma inte längre kändes lika jobbiga. Det skulle nästan bli roligt att packa upp dem. Och min mamma som är mycket för ordning och reda var här och rev ner tapeter. När hon sedan skulle bege sig hemåt berättade hon att hon skulle gå hem och sätta sig i soffan och att hon faktiskt skulle strunta i de små dammtussarna som låg i hörnet. Och för er som känner min mamma så förstår ni vilken ovanlig händelse det var.

Men nu undrar vi: - Vart ska vi hitta vår inspiration? En dag när vi arbetade inne i huset lyssnade vi på radio. I programmet fick folk ringa in och försöka bräcka varandra med hur länge deras renoveringar hade stått stilla. Och då handlade det inte bara om några månader kan jag säga. Inspirerande?

Nej, så är det någon som har sett något hus som är värre så får ni gärna höra av er så gör vi gladligen ett besök! :)

Nu kanske vi låter aningen bittra, men så är det trots allt inte. Om vi blundar kan vi se vårt nya kök, de nytapetserade väggarna, det nya golvet och den nya soffan i vardagsrummet och då är det värt allt slit och lite till. Det är där, bakom våra slutna ögonlock som vi hittar vår inspiration.

 
 
Ingen bild

Soto

1 december 2008 08:53

Härligt!!!
För att inte tala om att er blogg känns underbar för en som i princip är helt klar med renoveringen :-)
När det känns för mycket kaos, jag lovar - DET ÄR VÄRT DET!!

Dessutom kan jag faktiskt redan ana hur bra det kan bli när ni öppnat upp lite. Jag lovar att slaviskt sitta mjukt tillbakalutad i min sköna fåtölj & följa er blogg!
Lycka till :-)
//soto

 
Ingen bild

Jensen

1 december 2008 21:25

hehe, känner igen mig :D men man kan ju trösta sig med att det förhoppningsvis blir fint när det är klart. o ett tips o en fråga :D tips: byt kanal på radion när de pratar om stillastående renoveringar hehehe.
fråga: ni funderade aldrig på tigersåg? då hade ni fått fina block att bära ut istället för ett grustag :D bara man inte gör som när jag renoverade. kapar första blocket, inser att "fan, det är ju inte så tungt", kapar ett större o tänker "men du, det här va fortfarande lätt", blir övermodig o kapar ett JÄTTEBLOCK :D:D ja ni kan säkert räkna ut va som hände hahaha.

nä, lycka till me renoveringen, o andreas, hoppas du hitta de uttag och brytare du sökte efter.

 
Ingen bild

Martin

4 december 2008 10:21

Snyggt! Vår renovering tog 2,5 veckor :)Fast jag visade Andreas fakturan... som lite plåster på såren. Kämpa på!!

 
Ingen bild

Sneckarn

13 december 2008 21:55

Planen va att vi skulle såga stora block...men putsen på väggarna gjorde att bladet blev slött väldigt fort...=(

Jag lider med er M & A...men jag ska göra mitt bästa för att ni ska bli klara...och även försöka bromsa er... ;)

Mvh. Tobbe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards