mochamanda

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Tippen- vårt andra hem

Av Malin - 11 december 2008 17:03

Som ni säkert förstår har det blivit ett antal vänder till tippen de senaste månaderna och vi börjar känna oss ganska hemmastadda där nu, inte minst när de som jobbar där känner igen oss när vi kommer och frågar hur många vänder det blir den här gången.


Men någonstans går gränsen för när man har varit för många gånger på tippen och jag funderar på om den inte går när andra ”gäster” frågar OSS vart de ska slänga sina saker. Eller går kanske gränsen när vi dessutom kan svara på deras frågor och utan att blinka berätta vilken container som står vart och vad som ska slängas där…

Utan att riktigt veta om jag ska vara stolt över det eller inte kan jag meddela att jag har en knapp ledning över Andreas i antalet tillfrågningar.


Annars går det framåt i huset, visserligen SAKTA men någorlunda säkert i alla fall. För er som har tittat på videoklippen så berättar jag i slutet av en filmsnutt om att Andreas hade lite tur när han skulle borra sig ner till garaget. Nu finns det en bild lite längre ner som visar de minst sagt knappa marginalerna till vattenledningarna.


Äntligen har vi kommit till den punkten då vi inte enbart river, vi har nu börjat bygga lite! Väggen mellan hall och vardagsrum är på väg upp. El håller på att dras och även rörmokaren har börjat med sitt uppdrag. I taket har det börjat komma upp bräder varpå gipsskivor så småningom ska fästas. Så, jodå, vi är på väg framåt.


Till helgen funderar vi dock på att återuppta vårt rivande av det stackars huset. Den här gången är dags att gå loss på hallgolvet. Parkett och marmorstenar ska bort sedan blir det till att bila oss ner till lagom djup. Målet är golvvärme och klinkers någon gång i framtiden (numera  är vårt tidsperspektiv aningen luddigt. Vår tidsplan är så hemlig att inte ens vi vet hur den ser ut).

Fler vändor till tippen är alltså att vänta och vi får se om jag kan försvara min ledning!


Trevlig helg på er!!

Kram från ett underbart snöigt Karlstad

 
 
Ingen bild

jensen

14 december 2008 23:27

hehehe, ännu en grej man känner igen sig i, själv fick jag höra "ska du riva ett helt hus" :D kul att höra om era bravader me huset. hoppas det blir fint. vill veta mer, se mer :D

/jens

 
Ingen bild

soto

17 december 2008 22:27

Ser bra ut!
Men var hittar man länkarna till era videobidrag på tuben??

//soto

 
Ingen bild

jensen

21 december 2008 00:27

soto, du menar denna? http://www.youtube.com/watch?v=B4GqlvuhhBk

 
Ingen bild

Urban

23 december 2008 18:37

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR i bloggvärlden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards