mochamanda

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Full fart framåt

Av Malin - 26 december 2008 21:30

Lite mer än två veckor har gått sen förra inlägget, men tro inte att renoveringen har stått stilla för det! På de här två veckorna har vi lagt allt krut på hallen. Vi har bilat ner det översta lagret med betong och tagit oss ner till sanden. Där har rörmokaren dragit golvvärme som har fästs i ett armeringsnät som sedan har lyfts upp till en lagom nivå med hjälp av distanser. Detta har sedan gjutits med inte mindre än 2,4 ton betong, (96 säckar á 25 kg) Detta kallar jag styrketräning!


Återigen är det skönt att känna att saker går åt rätt håll, för det mesta i alla fall. Som jag skrev i förra inlägget så har vi byggt upp en ny vägg mellan hall och vardagsrum. Dock blir vi tvungna att riva väggen närmast det hörn där vår braskamin ska stå. Träreglar och gipsskiva räknas inte som obrännbart och ska nu bytas ut mot stålreglar och mineritskiva. Och jo, min sambo Är brandingenjör... ;)


För övrigt kan vi meddela att rörmokaren fått fart på vårt värmesystem och så sent som i natt hade vi värmerekord i sovrummet med våra 20,2 grader. På gränsen till för varmt måste vi nog säga efter att vi de två senaste månaderna acklimatiserat oss till tappra 15 grader +/- 1.


Nu väntar en veckas fjällsemester- gissa om vi längtar. Destinationen är Härejdalen, närmare bestämt Fjällbyn. Där ska vi ladda batterierna med skidåkning i alla dess riktningar, god mat, spel och tid för att bara ta det lugnt och njuta. Ska bli helt underbart.


Jag ska ta modet till mig och avge ett nyårslöfte här och nu: -Vårt kök ska stå färdigt under år 2009! :)


Gott nytt år till er alla!


P.S Soto och andra undrande, jag har nu lagt länken till Youtube under fliken länkar till höger (dock inga nya videoklipp ännu). Enjoy.

 
 
Ingen bild

soto

28 december 2008 12:25

My God!!!
Har nu kollat igenom alla klipp... Ursäkta, men jag skrattade så jag grät när jag såg 28/10 (efter bandycupen). Vilken syn när du öppnade dörren! (förlåt, jag vet... jag är en dålig människa...)
Men vilket osannolikt arbete ni gjort!! Min egen renovering bleknade snabbt bort & kändes som... ett byta av glödlampa, typ.
Hoppas ni får en underbar ledighet i fjällen!
Gott nytt byggår!!
//soto

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards