mochamanda

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Malin - 6 april 2010 22:42

I morse blev jag inspirerad av våren och plockade fram cykeln. För en gångs skull var jag ute i god tid och skulle inte behöva stressa till skolan. Hmmm...

Skulle precis trampa igång när jag upptäckte att kedjan inte satt på plats och det var inte jag som använt cykeln senast! Det var min käre sambo som efter att kedjan hade hoppat ett antal gånger på vägen hem i höstas tillslut gav upp och gick. Tror inte att han har insett att min cykel är en citybike som man måste köra mjukt och fint med till skillnad mot alla hans MTB:s :)


När kedjan på min cykel hoppar så lägger den sig innanför kuggarna på bakhjulet och kilar gärna fast sig där. Men detta är inte första gången så det var relativt snabbt fixat. Dock vart jag ju inte så ren och hoppade fram bland stenarna på trädgården för att hitta lite snö att gnugga rent händerna med. Lyckas glida av en sten och doppa  stora delar av skon i riktigt härlig gegglera - toppen!


När jag och skon var tillfredsställande rena och skulle cykla i väg så kom en granne ut i sin trädgård. Då vi inte sett varandra under hela vintern blev det givetvis lite renoveringsprat och trädgårsprat innan jag kunde kasta mig iväg och ta upp kampen med klockan. Svettig och med andan i halsen hann jag slänga mig ner på en stol med ca 30 sekunders marginal. Phiuu.


När skoldagen var slut skulle jag rulla hemåt igen och få njuta i den långa och branta backen som jag tidigare under dagen stressat uppför. Men väl framme vid cyklen och med nyckelknippan i handen såg jag att just den lilla nyckeln som passar i cykellåset saknades. Bra jobbat. Kanske sånt man ska kolla innan man cyklar iväg på morgonen? Nåväl, jag cyklade i alla fall till skolan...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards