mochamanda

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Malin - 10 augusti 2010 21:55

Tiden rullar på allt snabbare och sommaren som jag trodde skulle gå rätt så långsamt har redan gått en bra bit in i augusti. Hjälp!


Då och då börjar vi inse att vår lille knodd som ligger o sparkar o boxar i magen faktiskt ska ut. Idag har vi börjat inreda barnrummet på riktigt. En del saker kommer han förstås inte ha nytta av än på länge, men vi vill få in rätta känslan av ett barnrum. Om inte annat för att vi ska vänja oss vid tanken av att en liten faktiskt ska bo här. Snart.


Och med dryga åtta veckor kvar till beräknat datum har jag med råge passerat den vikt som gravida går upp i genomsnitt och då har jag ändå många veckor kvar att växa på. Jösses. Heffaklump, Barbamamma, you name it.


Men jag tycker ändå att jag mår rätt så bra. Ska verkligen inte klaga. Men visst, vatten i benen, kissnödig stup i kvarten, ömma fötter när jag står för länge och så denna halsbrännan som letat sig tillbaka. Hua! Har dock börjat lära mig att inte äta så mycket och inte så sent på kvällen och framför allt inte våfflor och grädde 22.30 på kvällen!! För då hjälper inte ens tabletterna mot halsbränna. :)

Konditionen är helt väck, blev nästintill ifrånsprungen av farmor i skogen. Nu ska det väl tilläggas att min farmor är väldigt pigg och att springa fram i skogen och plocka bär är en av hennes paradgrenar. Själv vart jag hyfsat trött i såväl rygg som fogar av att plocka dessa hjortron, men alltid mysigt att komma ut i skogen. :)


I morgon väntar besök hos barnmorskan och fortsatt inredning av vår knodds sovrum. Bilder kommer så smånigom.


Nattinatti

Av Malin - 10 augusti 2010 09:17

Så var vi tillbaka efter en knapp vecka i norra Jämtland. Vi har haft det jättebra och hunnit med både det ena och det andra. Jag, Andreas och lillebror Anders åkte som bekant upp på två dagar. Vi sov en natt i Åsarna innan vi fortsatte resan uppåt på måndagen. Mamma, pappa, farmor och farfar däremot tog hela sträckan på måndagen, men när de klev ur bilen i Gäddede fullkomligen strålade det om dem. Mamma studsade som ett litet barn och hon hann inte ens utbrista: -Vet du vad vi har sett? innan jag förstod vad de hade fått se. Inte mer än fem mil därifrån hade något brunt och lurvigt lufstat över vägen. I all lycka och iver hade de inte lyckats ta något kort, detta trots att farmor satt med kameran i knät i händelse av att det skulle komma just en björn. De var helt upptagna med att bara titta och njuta. Jag är inte ett dugg avundsjuk.........


Tänkte inte vara så långrandig, men däremot bjuda på en hel drös med bilder.


  

Anders, Birgit och farmor fjällar och rensar fisk.


Andreas och Yngve, farfars bror hänger upp näten.

  

 

Jag tar skydd mot mygg och knott


Pappa och farfar väntar på fikat


  

Mamma och pappa myser


  

Jag tar ett dopp i norska Mursjön



       

Hällingsåfallet. Sveriges största kanjon.


  

     


     

Fem ivriga väntar på att få entra helikoptern. Fyra fiskare och en bärplockare är redo.


    

Pappa, Andreas och Anders är på plats.


På väg ut på fjället för en hel dags fiske.



Pappa, Andreas och Anders fångst under fisketuren på fjället.



 

Jag och farmor i bagarstugan.



    

Andreas sköter gräddningen.



    

Nygräddade tunnbröd. Mums!!!



Bakstycket till knoddens tröja är färdigstickad!            


Nepp, nu är det dags att ta itu med dagens sysslor!

Hej så länge

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards