mochamanda

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Malin - 21 januari 2011 20:37

Jajjamensan, ett fynd har jag gjort. Vandrade runt på IKEA och plötsligt sögs min blick mot en låda av bambu. Min hjärna registrerade genast storleken och hade jag varit med i en serietidning hade en glödlampa tänts ovanför mig. Mitt ögonmått sa mig att denna förvaringslåda för cd-skivor skulle passa perfekt i vårt högskåp från Dansani i relaxen. Spänd av förväntan packade jag vid hemkomst upp lådan och förde in den i ett av facken. Den gled in precis. Perfekt. Verkligen perfekt. Snygg och passande tyckte jag att den var också. Pris? 49kr. Inget jättefynd tycker kanske ni. Men då kan jag tala om för er att alternativet vi hade om vi ville ha en perfekt passande korg var Dansanis egna korgar. Pris 490kr. Styck. Därav fyndet.


Vi har tänkt oss tre lådor i skåpet. Vilket då blir sex lådor eftersom vi ska införskaffa ett likadant skåp till badrummet här uppe. För att göra fyndet ännu bättre konstaterade mamma, efter att jag stolt visat mina två lådor, att hon hade fyra sånna lådor liggandes i sitt förråd som hon hade funderat på att slänga. Så sex lådor för 98kr jämfört med 2940 kr. Den mellanskillnaden tror jag banne mig räcker för att köpa ett skåp till! 


 

Korgarna från Dansani. 490kr


Korg från Ikea. 49kr    


Passar på att bjuda på ett par inredningsdetaljer från relax och tvättstuga

  

Potpurri från IKEA


Skålen uppe till höger köpte jag och Andreas på Bali. Då doftade den starkt av kanel. Efter att ha legat nerpackad i snart två år så har väl doften avtagit något, men den passar perfekt in i det "tema" vi har här nere.


Trevlig helg allesammans!  

Av Malin - 21 januari 2011 19:53

Är det något man lär sig som småbarnsförälder så är det att vara effektiv och planera. Idag var vi på väg babysim. 15 minuter i vattnet tog hela dagen. Typ. Efter att Isac hade varit vaken hela morgonen tog vi en trekvarts promenad med vagnen så att han skulle sova ordentligt. Det fungerade och han fortsatte sova när jag ställde in vagnen i garaget. När han sov passade jag på att själv äta mat, packa badgrejer, pumpa mjölk, fixa ersättning, koka nappar och koka nappflaskor med mera. Efter att han hade fått sin vila tog jag upp honom och gav honom först bröstet, vilket han kämpade med en kort stund. Sedan fick han den utpumpade mjölken, men som väntat så var det inte tillräckligt så vi avslutade måltiden med ersättning. Som tack för besväret hade jag en mycket nöjd och utvilad bebis att åka till Deje med. Till skillnad mot förra gången hade vi lite bättre koll på vad som väntade och hade lärt oss av misstagen vi gjorde förra gången.


Mätt, utvilad bebis och koll på läget resulterade i en mycked nöjd Isac i plurret. Det gick så bra att Isac till och med fick göra sitt första dyk. Nemas problemas! Duktige lille killen! Vi längtar redan till nästa gång! :)



Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards