mochamanda

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Malin - 8 mars 2011 22:17

Ikväll har Andreas varit duktig och jobbat på bra nere i källaren. Alla frigolitskivor är färdigskurna och ligger på sin plats. Nu ska dessa bara "limmas" fast så är det dags att lägga i rören sen. Härligt! Dessa ska sedan kopplas in och provtryckas av en rörmokare och sen är det äntligen dags att lägga golv. Längtar!


Nej, nu tänker jag stupa i säng. Trött, trött, trött och lite ont i huvudet efter några nätter med för lite sömn. Det är inte så att Isac håller oss vakna länge, men det går sällan mer än 3-4 timmar mellan amningarna som egentligen mer verkar vara ett närhetsbehov än hunger. En klassisk natt somnar han runt 21. Vaknar första gången 00.00, sedan en gång mellan 03-04, sedan mellan 05-06 för att ta morgon på riktigt någon gång runt 07.00 plus/minus någon timme. Jag vet att det finns de som har det betydligt värre, men jag kan ändå inte låta bli att längta efter att få sova en hel natt.


Nattinatti

Av Malin - 8 mars 2011 12:45

Strålande väder utanför mitt fönster och jag ska såsmåningom ta en promenad in till stan och låta Isac hälsa på mormor och morfar på jobbet.

 

Innebandyn igår var jätterolig och jag tyckte att tiden gick alldeles för fort! Får hoppas att de vinner sin match på lördag så att de får kvala och därmed träna några veckor till!! :)


Min underbara älskling hade förresten en överraskning när jag kom hem från Götet i lördags. Han hade varit och köpt klinkers till källaren, storstädat huset och köpt en sprillans ny torktumlare! Yeayh! Det ska bli så skönt att få slänga in alla triljarder strumpor och alla små ikea handdukar med mera. Mjukt, skönt och tidssparande! Ibland undrar jag ärligt talat hur många strumpor vi har på oss varje dag. Ett par var vore ju det normala, men när jag väl tvättar känns det som det dubbla. Förstår inte hur det går ihop! :)


Det känns som att vi alltid har något projekt på gång och så är det väl också i och för sig. Men det finns liksom alltid något som jag kan googla på, rita på och fundera på. Just nu ligger fokus åter igen på trädgården. Ni som har följt bloggen minns kanske den här bilden? Den här ritade jag förra sommaren.


I höstas tog vi kontakt med en tjej som ritar trädgårdar vid sidan av sitt vanliga jobb. I förrgår fick vi hennes förslag och det påminner lite om vår idé men ett lite annat tänk med en matplats en bit ut på gräsmattan bland annat. Det låter tokigt när jag skriver det, men det var en snygg idé. Dock tar den för mycket yta av fotbollsplanen! :) Vi vill ha rejält med gräsyta


Egentligen är åtminstone jag ganska klar med hur jag vill ha baksidan. Fick några nya idéer från hennes skiss som jag tänker använda mig av, men i det stora hela så kommer det nog bli ganska likt bilden ovan. Det som är kvar att leka med är framsidan. Där finns det en del att fundera på! Hade hoppats på att få lite fler idéer av hon som ritade, men lite nya tankar fick jag ändå och är just nu full av galna, tokiga, snygga, svåra, konstiga lösningar. Nu googlar jag för fullt på trädgårdar och låter fantasin flöda. Andreas kommer att få höra många konstiga idéer och få se konstiga ritningar innan vi till slut finner vad som är rätt för oss. Det är en rolig fas när man får fantasiera fritt och strunta i vad som är möjligt/omöjligt, på tok för dyrt, för svårt att sköta o.s.v utan bara tänka, rita, flumma. Kan spendera timmar framför datorn och bara titta på bilder och få inspiration. Det är en rolig tid detta!


Nej, nu ska jag ta och förbereda mig för promenad!

Hej så länge

Av Malin - 8 mars 2011 12:38

16. En bild på mig själv.

 

Väljer denna gången en bild från en av alla fjällvandringar.

Jämtlandstriangeln, 2008 om jag minns rätt.


  


Har hittills haft enorm tur på mina fjällturer med mycket fint väder!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards