mochamanda

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Malin - 13 mars 2011 21:15

Tre bra filmer samma kväll, samma tid. Egentligen borde vi inte titta på någon. Borde passa på att sova. Men man kan inte vara smart jämt, inte särskilt ofta heller. Men lite då och då. Fast inte idag.

 

Vi misstänker att det är tänder på gång hos vår lille goding. Om han har dreglat innan så är det ingenting mot nu. Händerna och allting annat för den delen, är konstant i munnen. Gnälligt om vart annat. Får se om det dyker upp någon under veckan!

Av Malin - 13 mars 2011 14:44

Sitter i soffan omgiven av två sovande gossar efter babysimmet. Är bra sugen på att göra dem sällskap! :)


I natt har vi tagit tjuren vid hornen och försökt vänja Isac vid att sova i sin egen säng och utan att äta på natten. Första gången han vaknade var det mycket gnäll och lite gråt. Fick ta upp honom en snabbis och lugna honom. Efter fortsatt gnäll fick han lite ljummet vatten och sedan napp. Lite hålla hand och smekningar och han blev tillslut lugn och Andreas som hade sista passet kom tillbaka till sängen och Isac somnade strax därefter. En dryg halvtimme tog det. Nästa gång han vaknade började han gnälla lite grann, men vi hade is i magen och han lugnade sig ganska snart och efter en kvart sov han igen. Yes!!! Nästa gång han vakande var det morgon och han låg och pratade med sig själv. Phiuu. Bra jobbat!


Vem som tyckte natten var jobbigast? Både jag och Andreas gissar på mig... Låg väl mest och väntade på att han skulle vakna. Tar nog ett par nätter för mig också att vänja mig! :) Nu är det bara att stålsätta sig för ett par jobbiga nätter till. Men att Isac lär sig sova i sin egen säng kommer gynna oss alla tre, så det är värt lite extra jobbiga nätter.


Söndag= promenad, söndagsmiddag och Solsidan! Heja söndagar!!




Av Malin - 13 mars 2011 14:18

21. En person som alltid ställer upp för mig.

 


Min älskade A. Han finns alltid här för mig. Ställer upp utan att gnälla. Hjälper mig att lösa problem, stora som små. Min trygghet och min stora kärlek som jag aldrig vill vara utan.


Vad vore livet utan dig?

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards