mochamanda

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Malin - 18 mars 2011 11:11


Knäckebröd, kiwi och havregrynsgröt med hallon och blåbär till mamma. Mild havregrynsgröt och mixade hallon och blåbär till Isac. Namnam.  

Av Malin - 18 mars 2011 10:50

I natt blev mycket riktigt en bra natt! Skönt! Kanske tack vare tips från en kollega till Andreas. När Isac vaknar har jag tidigare väntat för att se om han lugnar sig och kanske somnar om själv. Det har fungerat ett par gånger, men de gånger det inte fungerar hinner han istället bli desto mer vaken, ledsen och upprörd. A:s kollega tipsade om att gå dit redan efter någon minut när han har vaknat och stryka honom över pannan, hålla hand eller vad som nu lugnar honom. Sagt och gjort. När Isac vaknade första gången runt halvelva gick jag in ganska snabbt. Strök honom över pannan, la på täcket och höll i handen en stund. Han blev lugn snabbt. Jag kunde lämna rummet och han somnade om. Samma visa i natt när han vaknade vid halvfyra. Jag gick dit efter att han hade börjat gnälla lite. Gjorde samma sak som tidigare och han blev lugn. Han låg visserligen och smågnydde några minuter, men efter att ha fått ut lite gaser ur magen så blev han helt lugn och somnade om. Den här "metoden" kändes jättebra!


Får se hur det fungerar i natt med tanke på att det enligt statistiken är dags för en jobbig natt. Som tur är får vi sällskap av moster så vi ska nog klara oss vilket som! :)


Förresten, när jag i ett tidigare inläggg skrev att jag längtade tillbaka till snötäckta vägar, så menade jag det naturligtvis inte!!!!!!!!! Än så länge ser det i alla fall inte ut att bli 1-2 dm som de varnade för på vädret igår... Men vad är det för mening att snöa när det ändå ska bli varmt till veckan? Jag längtar efter min gräsmatta!!


Av Malin - 18 mars 2011 10:39

26. Några jag alltid har roligt med.

 

Det får bli A:s klasskompisar från utbildningen som alla av en slump hamnat i Karlstad och så deras respektive förstås! :) Fjällvandringar, spelkvällar, middagar med mera. Många roliga stunder! 

 

Delar av gänget på toppen av Glittertind.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards