mochamanda

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin - 12 mars 2011 12:28

20. En bild på mina närmaste

 

J, E och systeryster är tre av mina närmaste.


Jag fick bassning efter detta kortet för min manhaftiga pose.  


 

Se så söt och näpen jag blev ;)


En av de absolut närmaste är självklart också A.

  

Här återförenas vi utanför flygplatsen i Kuala Lumpur efter ca sex veckor utan varandra. Första och sista gången jag är brunare än honom! :)



Av Malin - 11 mars 2011 20:27

Om gårdagen var bra så var den här dagen jättebra! När Isac somnade strax innan tio i morse så fick jag något slags ryck. Först rensade jag min garderob och slängde ut lite kläder och hängde/vek in massa kläder som låg på golvet. Sen gav jag mig på badrummet. Jag tog ut precis allt som gick att ta lös. Handdukar, matta, innehållet i lådorna, toa-sits med mera. Var helt säker på att Isac skulle vakna då när jag precis haft ut allt. Han hade redan sovit längre än vad han brukade sova inomhus på dagen. Men han sussade vidare och jag satte på högsta fart.

 

Ut med allt.


Hade bestämt mig för att även göra rent väggarna och sprutade ner dem med rengörningsmedlet. När jag hade sprutat klart så insåg jag att jag hade tagit fel flaska. Hade tagit fönsterputs! Torkade genast rent alla väggar och sprutade istället ner väggarna med badrumsrengörningsmedlet. När det var avklarat insåg jag mitt misstag. Det blåa medlet rann ner över de vita fogarna och verkade liksom gnugga sig fast där (kanske ett av våra mindre väl genomtänkta val att välja en kritvit fog...) Började genast gå över med en blöt trasa men de blåa ränderna syntes fortfarande i fogarna. Fram med tredje flaskan. En speciell fogrengörare som vi investerat i med tanke på vårt färgval på fogen. Sprutade ner alla fogar på väggarna och passade på att även gå över golvet. Det fungerade som tur vad och det blåa försvann. Knäskurade golvet och offrade min tandborste för att skura fogarna på golvet vars vita färg försvunnit för länge sen. Tog fram en mopp och "skurade" väggarna för att få bort fogrengörningsmedlet och avslutade med en microfibertrasa för att undvika "rinnränderna". Sedan gjorde jag det vanliga som att putsa spegel, skura toalett o.s.v


När jag var klar med allt rengörningsmedel så vaknade Isac. Bra tajming! Jag la Isac på en filt framför speglarna i hallen där han roade sig med att charma sig själv medan jag sorterade, rensade, slängde, städade innehållet i lådorna till badrumsmöbeln. Kände mig mycket nöjd. När jag senare pratade med mamma och berättade om mina bestyr så frågade hon om man verkligen skulle ha badrumsrengörningsmedlet på väggarna. Vaddå, sa jag. Det är ju badrumsrengörningsmedel. Läste sedan på baksidan av flaskan och där står det att det ska användas till själva porslinet i badrummet. Tydligen är det bättre med ajax eller nåt i sen stilen om man ska ge sig på kakel. Jaja, jag vågor nog ändå påstå att jag efter denna förmiddagen har Karlstads renaste badrum!


  

  

Skinande rent.

        

  

  

  

  


Efter städning och lunch åkte jag och Isac iväg på babysim och om det var uppskattat! Han sprattlade och plaskade så det stod härliga till. Underbaraste Isac.


Nu: Mys i soffan!


Trevlig helg på er.


Av Malin - 11 mars 2011 20:17

19. En person som är snygg.

 

Ledsen älskling, men det är något visst med denne man. Tre läckra brudar har han bredvid sig också. Om än lite(?) solbrända...


  

Av Malin - 10 mars 2011 16:29

Idag har jag och Isac haft en bra dag. Trots snöblasket. Vi var iväg till KMTI imorse och tränade. Det var bara jag och en till mamma på passet så det var gott om plats i salen. :) Jag hann köra drygt 20 minnuter på crosstrainern efteråt innan Isac protesterade och sa att nu fick det vara färdigtränat för mamma.


Hem och äta lunch och busa lite innan vi la oss i sängen båda två och mös en stund innan vi båda somnade. Jag brukar sällan sova på dagen, men idag så kände jag för det. Nu ska jag snart ta mitt pick och pack och bege mig till S. Råtorp. Andreas är bjuden på middag av jobbet ikväll så jag och Isac tänkte hänga lite hos mormor och morfar. Där blir det brödbak, har lovat mormor att baka en philuralimpa och passar nog på att baka en åt mig själv också. Mat och hockey står också på menyn. Namnam. 

Av Malin - 10 mars 2011 16:08

18. En bild på min fritid

 

    

Av Malin - 9 mars 2011 20:04

Idag blir vår lilla grabb 5 månader. Det är inte klokt vad tiden går snabbt! Vi firade med potatispuré som dagen till ära slank ner fint!


Till mamma och pappa blev det kalops. Det var mitt första försök och jag kan säga att det inte var i närheten av gammelmormors kalops... Det var snarare flera mil ifrån hennes goda. Jag får nog ta ett snack med henne och lyssna hur hon gör!


Annars har vi haft sista officiella träffen med föräldragruppen idag och där pratades det säkerhet. Börjar bli dags att se över hemmet nu så att lilleman går säkert här när han blir mer och mer rörlig.


Nej, nu ska jag slappa lite i soffan och sjunka in i trädgårdstankar.

Av Malin - 9 mars 2011 08:40

17. En ovanlig bild.

 

Rullkajak?

Av Malin - 8 mars 2011 22:17

Ikväll har Andreas varit duktig och jobbat på bra nere i källaren. Alla frigolitskivor är färdigskurna och ligger på sin plats. Nu ska dessa bara "limmas" fast så är det dags att lägga i rören sen. Härligt! Dessa ska sedan kopplas in och provtryckas av en rörmokare och sen är det äntligen dags att lägga golv. Längtar!


Nej, nu tänker jag stupa i säng. Trött, trött, trött och lite ont i huvudet efter några nätter med för lite sömn. Det är inte så att Isac håller oss vakna länge, men det går sällan mer än 3-4 timmar mellan amningarna som egentligen mer verkar vara ett närhetsbehov än hunger. En klassisk natt somnar han runt 21. Vaknar första gången 00.00, sedan en gång mellan 03-04, sedan mellan 05-06 för att ta morgon på riktigt någon gång runt 07.00 plus/minus någon timme. Jag vet att det finns de som har det betydligt värre, men jag kan ändå inte låta bli att längta efter att få sova en hel natt.


Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards