mochamanda

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin - 2 mars 2011 22:53

Ett par timmar innan samlingen ringde min mobil och jag fick onda aningar när jag såg att det var tränaren som ringde så tätt in på matchen. Mycket riktigt. Vår målvakt låg på sjukan med blindtarmsinflammation. Och innan jag visste ordet av så hade jag tackat ja till att stå i mål. I bandy. I en kvartsfinal. Kan säga att pulsen skenade iväg en aning. Pulsen var nästan så hög att jag inte kunde skilja hjärtslagen åt ens en gång.


Men jag har alltid tyckt att det är roligt att stå i mål och har på något märkligt vis fått hoppa in som målvakt i såväl fotboll, innebandy och bandy. I fotbollen har jag väl i och för sig stått i lite längre perioder, men tröttnat efter ett tag och velat komma ut och kriga på planen.


Tillbaks till dagens match. Det blev inte helt oväntat en förlust... 1-9. Jag höll nollan i 40 minuter i alla fall! :) Sen orkade vi inte stå upp och Kareby kunde allt lättare trampa igenom oss. Det är åtminstone ett par mål som grämer mig, men samtidigt så får jag väl lov att inse min egen begränsning. Nog för att en van målvakt skulle ha tagit dem, men jag är faktiskt ingen van bandymålvakt. Inte ens i närheten!


Nåja, nu väntar ett returmöte på bortaplan där vi behöver vinna med 8 bollar för att ta oss vidare. Förhoppningsvis så har vi hittat en bättre lösning på målvaktssidan till på lördag än mig, men det återstår att se. Ska passa på att åka ner till Götet redan på fredag och hänga lite med motståndarna! :)


Vill ni läsa mer om matchen så kan ni klicka er in på VF och NWT


Nu ska jag stupa i säng.

Nattinatti

Av Malin - 2 mars 2011 10:23

Ja igår drabbades jag av shoppinglust! Men jag har fortfarande ingen lust att shoppa till mig själv. Skulle gärna se att några fler kilon försvann först! Men man kan ju shoppa till andra! :)


Hittade fyra plagg till Andreas som jag köpte hem på prov. De flesta godkändes! :) Till Isac fick det bli en riktig mysdress och sen lite vårkläder. Längtar så mycket efter våren nu och det var skönt att få se lite glada färger i butiken. En ljusgrön vindjacka och en randig fleccetröja fick följa med hem till Isac.


Här kommer bilder på mysknodden.

  


    


    



Ha en trevlig onsdag. För egen del inleds slutspelet i kväll. Kvartsfinal ett mot Kareby väntar på hemmaplan. Returmöte borta på lördag. En tuff uppgift. Men ingenting är omöjligt!    

Av Malin - 2 mars 2011 08:39

10. Någon jag tycker är väldigt snäll.

 

Ett självklart val. Den här personen har ställt upp för mig och Andreas hur många gånger som helst! Han har klampat runt i lera och hjälpt oss att dränera och isolera huset, han har skruvat ihop garderober, rivit väggar, burit tunga stenar, hjälpt mig baka inför dopet och mycket mycket mer! Han är en sån där riktigt genomsnäll person och jag vet att han ställer upp och hjälper fler än oss. En toppenvän helt enkelt!

Som så många gånger förr: Tack Björn! Jag tror knappt vi skulle vara halvvägs utan dig!  

Av Malin - 1 mars 2011 11:51

Jajjemen, nu har det lossnat. Idag sa det slurk och gröten försvann i ett nafs. Det gäller att ha ett högt tempo i matningen. Går det inte tillräckligt fort så ger han sig på resterna på haklappen.

 

Nog börjar han bli stor lille killen. Igår fick vi träffa M och hennes lilla L, tre veckor gammal och så söt som bara en så liten kan vara. Det känns så länge sen som Isac var så liten, men det är bara fyra månader sen. Tänk vad mycket som har hänt på de månaderna. Varje dag är ett nytt äventyr! 

Av Malin - 1 mars 2011 11:26

9. Någon i min släkt.

 

Någon får bli några och inte vilka som helst. Mina söta och underbara syskonbarn C och M. En riktigt härlig sommardag i lekparken 2009.


  

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards