mochamanda

Alla inlägg under april 2011

Av Malin - 20 april 2011 21:38

Hej hopp! Nu börjar vi sakta men säkert börjat komma i kapp här hemma efter sjukdomar och semester. Lyckligtvis var det leverans av Lina´s matkasse den här veckan så vi har inte behövt tänka så mycket själva när det gäller matfrågan. Idag åt vi inkokt lax med romsås, timjanmorötter och potatis. Verkligen supergott. Annars har jag och Isac lunchat på universitet och hälsat på mina klasskompisar. Lika trevligt som alltid. 


Kikade på bilderna från Gävle och Sälen och tänkte bjuda er på några godbitar.


Fyra generationer.



Isac och gammelmormor.


Finaste grabbarna. Mina grabbar. Puss på er.


Laddad för Färjestads guldmatch.


Morfar och Isac.


Nöjd och glad.


En helt okej dag att åka skidor på.              


Av Malin - 19 april 2011 20:44

Är utan internet, så det får bli ett kort inlägg från mobilen. I morse fick jag pröva på något helt nytt. Bogsera. Jag var jätteduktig! :) Körde så lugnt och fint så. Ligger just nu och slappar i soffan med A som idag fick konstaterat att han har lunginflammation, stackarn. Men han har varit ganska pigg idag, trots feber igår och under natten. Men nu har han påbörjat en penicillinkur så han borde vara på bättringsvägen. Äntligen, äntligen är det bart i skogen och igår fick det bli en kortare joggingrunda och idag en promenad. Härligt att äntligen få komma ut i skogen!!Nej, nu ska jag fortsätta kolla på Vänner! Hej så länge.

Av Malin - 18 april 2011 10:06

 


Dagens NWT. Nice.

Av Malin - 17 april 2011 20:10

Vilken dag alltså. WOW! Riktig sommarvärme. Hela familjen har varit ute och njutit av det ljuvliga vårvädret. A, som är feberfri, men förståeligt nog sliten efter flera dagar med feber har också kunnat vara ute en sväng. Skönt. Och jag har också lugnat ner mig och insett att saker sakta men säkert kommer gå tillbaka till det normala. Kan berätta att min mamma låg nästintill sömnlös natten till lördag och oroade för att Andreas skulle ha råkat ut för mördarbakterien, vilken den nu är. Så var jag har fått mina anlag för att oroa mig från är inte så svårt att gissa. Jag tycker just nu att jag märker för varje dag hur jag blir mer och mer lik min egen mamma. På gott och ont. Och likheterna lär knappast minska i takt med att Isac växer och jag blir mer och mer mamma.


Det härliga vädret innebär också att man får kontakt med grannarna igen. Alla kliver liksom ut ur sina iden. Trevligt. Vi har för åtminstone tredje gången varit över till grannen på andra sidan häcken och spanat in deras nya uterum. Vi knackade även idag på dörren till ett främmande hus för att få spana in deras uteplats vars lösning påminde om den vi har som idé. Vi drar oss inte för nåt när det gäller att hitta bästa lösningen! :)


Avslutar med att bjuda på några bilder från Isac som för första gången äter lunch utomhus!

 

Av Malin - 15 april 2011 21:06

Ja, den sista veckan har tyvärr kantats av sjukdomar. Isac var först ut med hög feber förra helgen, troligtvis på grund av vaccinationen tidigare den veckan. Han och Andreas blev sedan dåliga i början av denna vecka. Isac förkyld och kletig i ögat, men han piggnade till på ett par dagar. Andreas däremot har haft feber sen i tisdags och idag när vi kom hem mätte temperaturen 39,9... No fun. Men jag verkar klara mig undan. Igen. Konstigt det där. Och vad jag ska skriva nu kanske låter ännu konstigare. Men jag önskar nästan att det vore ombytta roller för jag är totalt urkass på att hantera situationen som den är nu. Jag brukar tycka det är jobbigt när A är sjuk. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Kanske är jag van vid att Andreas alltid är den starka och att han tar hand om mig eller så är jag bara pinsamt egoistisk och vill att det alltid ska handla om mig. Att det ska vara synd om mig. Jag vet verkligen inte. Ingen som helst aning. Vi har diskuterat det här ett flertal gånger när A har varit dålig, för det stör mig verkligen att jag reagerar som jag gör. Jag försöker i början förklara bort hans symptom och på något sätt förneka att han håller på att bli sjuk. Varför? Jag vet inte!


Och nu när han är sämre än vad han nån gång har varit under vår tid tillsammans så håller jag på att stressa sönder och kan knappt äta nåt jag heller. Och nej, jag tycker absolut inte synd om mig själv nu. Men jag skulle bra gärna vilja förstå varför jag reagerar som jag gör! Och jag skulle bra gärna vilja att A:s feber sjunker under natten. Jag tycker inte om att se honom så här dålig... Jag vet att det knappast är någon fara, men jag blir ändå orolig och har inte kunnat låta bli att fråga A om han blir frisk igen. Som ett litet barn typ. Bläh. Jag är verkligen urkass på att hantera detta...


Bröllopet i Göteborg imorgon är givetvis inställt. Tråkigt, men inte mycket att göra åt. Nu ska jag läsa lite i min bok och hoppas att jag kan koppla bort A:S feber så att jag slappnar av och kan äta lite kvällsmat och sedan försöka somna. Isac, vår lille Solstråle, sover redan gott i sin säng.


Nattinatti mina vänner

Av Malin - 14 april 2011 21:44

Jaa, det gör det. Det känns riktigt gött. Har haft en fantastisk dag i skidbacken med strålande sol så att kinderna just nu hettar! Att sedan få avsluta kvällen med ett SM-GULD gör ju inte att dagen blir sämre direkt! Det känns rätt gött faktiskt. Riktigt gött!

Av Malin - 8 april 2011 22:13

Totalt dagförvirrad. Var så säker på att det var den 9:e idag och därmed Isacs halvårsdag. Han fick till och med ett paket i morse. Andreas hakade på och vi pussade grattis på vår son. Såg först i eftermiddag att det bara var den 8:e idag! Haha, hur kunde det bli så?


Inte har vi kommit iväg till Gävle än heller. Vi har en liten kille som har feber för första gången. Om det beror på vaccinationssprutorna han fick i tisdags eller om det är en förkylning har vi inte riktigt klurat ut än, även om BVC tror på det sistnämnda. Men lite extra gnällig och klängig har han av förklarliga skäl varit under dagen och packningen har därför inte gått jättefort. Vi beslutade oss för att åka i morgon bitti, istället för att stressa iväg och komma fram sent ikväll. Känns som ett bra beslut!


För övrigt önskar jag att jag kunde hitta en printknapp till min hjärna. Tänker så det knakar och får fram lite olika idéer på hur vår uteplats ska se ut, men det är så himla svårt att tyda dem! Skulle vilja skriva ut mina inre bilder och studera dem lite närmre! Sitter med papper och penna och försöker skissa så gått det går, men en direkt utskrift från knoppen hade faktiskt inte varit fel. Vart sitter den!? Detta får bli veckans projekt i Sälen då vi har lite tid över. Inte hitta knappen, för det tar nog längre tid än en vecka... Men att utforma vår uteplats. Vi hade en snickare på besök igår och han sådde lite nya frön vad gäller uteplats och nu går min hjärna på högvarv för att få till en lösning som passar just oss. Kunde inte somna igår för alla idéer som var tvungna att bearbetas. Som jag sagt tidigare. Det enkla är sällan lösningen för oss.


Nej, nu blir det att sova. En tidig morgon och en tidig avfärd till Gävle väntar. Och så Isacs halvårsdag förstås! För visst är det den 9:e i morgon!? :)


Natti natti




Av Malin - 7 april 2011 21:42

Sitter och väntar på förlängningen mellan Färjestad och Skellefteå. Spännande värre!


Håller annars på att packa som mest. Det är en himla massa mer saker att tänka på när man ska packa åt en liten också. Men det känns som att läget är under kontroll. Och vart ska vi då? Jo, lite över allt faktiskt. Känns det som. Vi börjar i Gävle med ett besök hos Andreas mormor. Det är äntligen dags för ett första möte mellan gammelmormor och Isac. Passande nog är det i krokarna kring hennes födelsedag och ännu mer passande är att Isacs farmor också kommer att befinna sig där under helgen. Har vi tur så dyker det även upp lite fler släktingar. Ännu roligare!


Efter ett par dagar drar vi vidare till Sälen och möter upp Isacs mormor och morfar och moster A. Där väntar skidåkning både i spår och utför, bad, god mat, sällskapsspel med mera. Sedan blir det hem igen och sova en natt i Karlstad innan vi styr bilen mot Göteborg. Där ska vi på två dagar hinna med ett bröllop, en match i damallsvenskan, Heja Jitex!! och husbesök hos vänner till Andreas.


sammanfattningsvis. Karlstad-Gävle, Gävle-Sälen, Sälen-Karlstad, Karlstad-Göteborg, Göteborg-Karlstad. Hej bilen.


Det viktigaste av allt, att komma ihåg att packa ner, är utan tvekan Isacs Spöket Laban-snuttis. Det är hans bästa kompis i sängen. Inte sova utan honom!


       

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards