mochamanda

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Malin - 1 maj 2011 20:16

Oj, så dagarna har rullat på. Datorn har legat nerpackad sedan lillebror lånade den och jag har inte haft en tanke på att plocka fram den. Skönt att få vara lite off ibland. Valborg har det tydligen varit också. Hann knappt förstå att det var påsk och så var det helt plötsligt Valborgsmässoafton. Så några storslagna planer för den kvällen hade vi alltså inte. Efter att ha städat näst intill hela dagen så följde jag med pappa och A ut på en joggingtur. 12,5 km totalt! Gött, riktigt gött. Efteråt i alla fall! Det bästa utav allt är dock att jag inte känner nåt i fogarna! Very happy! Nu ska jag försöka komma ut några gånger i veckan då Stadsloppet närmar sig. Vår klass har utmanat lärarna som tydligen tagit detta riktigt seriöst och är ute och tränar på luncherna. Och jag har av någon märklig anledning sagt ja till att springa för klassen. Så nu blir det till att träna så att jag inte gör bort mig totalt. För jag är ingen tävlingsmänniska. Inte alls...


Annars skulle jag nog vilja påstå att helgen har gått i kökets tecken. I fredags bakade jag försvinnande goda piroger med bland annat parmaskinka, pinjenötter och keso i. Ska delge er receptet någon dag, för dessa var inte bara enkla utan även fruktansvärt goda. I lördags var det dubbelsats med pasta och köttfärssås till Isac och idag blev det fiskbullar till Isac och rotfrukter, majs och broccoli. Har just nu även Choklad- och marschmallowsfingrar som stelnar i kylskåpet. Nytt recept som jag tror ska falla mig i smaken!


Keso, rivet äpple, prästost, rostade pinjenötter, hackad rosmarin och parmaskinka.


Färdig pirog. Ser kanske inte mycket ut för världen, men gud så god.


 

Ett gäng matlådor på väg ner i frysen. 20 portioner för Isac.


Mycket ekologiska varor blir det till Isac. I och med att han än så länge inte äter såå mycket så tycker jag att det är värt att lägga några extra kronor på hans mat.


Potatis, fiskbullar, sås, palsternacka och morot. Varsågod.


 

Redo för frysen. Morötter, broccoli, majs och palsternacka. I bakgrunden även ett trettiotal fiskbullar som gick samma öde till mötes.         


Hoppas ni alla har haft en bra helg och välkomna in i maj månad!

    

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards