mochamanda

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Malin - 6 maj 2011 19:59

Sitter och tittar på Sömnlös i Seattle medan min älskling steker raggmunkar och fläsk. Namnam. Isac har precis somnat. Så skönt att det är fredag och att vi har hela helgen framför oss.


Babysimmet var en riktig höjdare. Isac njöt för fulla drag och plaskade och sprattlade. Nej, vatten är inget han är rädd för. Inte ens när han sittandes i bilstolen fick en dusch av en mamma som riktade strålen lite fel rörde han en min. Blinkade bort vattnet bara. Och ikväll innan läggdags har han varit världens goaste. Det är en rolig tid just nu. Det händer nåt för varje dag känns det som.


Var borta en liten stund och så här gick det då. Nu börjar det! :)


Nu är maten klar, men A insåg att han har glömt lingonsylten på jobbet och har nu slängt sig på cykeln för att cykla hem till Isacs mormor och morfar i jakten på sylt. Att äta raggmunk och fläsk utan lingonsylt går tydligen inte. :)


Trevlig kväll!




Av Malin - 6 maj 2011 09:17

Natten var lugn, vad gäller drömmar. Däremot vaknade lilleman igen. Den här gången var jag dock lite mer förberedd mentalt på att det kunder hända att hade därför lite mer is i magen. Jag gick in ganska direkt han började gråta, la honom till rätta (han hamnar alltid på tvären...) och klappade om honom. Han lugnade sig ganska snabbt men började gråta när jag lämnade honom. Fick upprepa samma procedur en gång till och efter att ha hållt en hand på hans mage ett par minuter och han började brottas med sin snuttis så lämnade jag honom. Lite gnäll och gny, men ingen gråt och han somnade ganska snart. Jag var nog lite snabb att lyfta upp honom förra gången vilket resulterade i att jag istället fick bära och bära och bära. Is i magen. Is i magen.


Nu sover han förmiddag och jag ska kika in på IKEA:s hemsidag och kika på lite förvaring. Det är tre rum, fyra med garaget som behöver en uppgradering vad gäller förvaring och jag har en ganska god idé om vad jag vill ha i de olika rummen. Och ja, Andreas är också med på idéerna. :) Däremot går det ju inte att investera i allt på en och samma gång, så ska kika lite vad de olika grejorna kostar och fundera ut vad som är mest akut.


Senare idag bär det av på babysim, har varit dåligt av den varan sista tiden. Sedan väntar en joggingtur med systeryster och Andreas och Isac på Skutberget.


Ha en riktigt härlig fredag mina vänner!


 


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards