mochamanda

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Malin - 23 maj 2011 20:00

Isac sover, Andreas är nere i källaren och kör igång golvvärmen i hall och sovrum och jag har precis röjt i köket. Nu ska jag försöka gräva fram min kreativitet och fixa en grej inför lördagen då det vankas storkalas. Vi har nämligen kommit in i den perioden då det kryllar utav födelsedagar. Inom loppet av tio dagar fyller min lillebror, pappa och båda mina systrar år. Mors dag ska också hinnas med under dessa tio dagar. Min äldsta syster fyller 30 och pappa fyller 55 så de ska vi fira lite extra. :)


Nej, nu finns det inget att vänta på. Dags att sätta igång!

Av Malin - 23 maj 2011 15:40

Har en son som är lite småarg på mig idag. Jag är elak och lägger honom på rygg emellanåt. Vi har tyckt det varit så roligt nu när han har börjat ta sig fram att vi alltid lägger honom på mage. Och nu är grejen den, att han må va relativt tidig med att kräla sig framåt, men det där med att vända sig...


Det roliga är att han vände sig från mage till rygg ett flertal gånger när han var runt sex veckor och en tid framåt, för då ville han verkligen inte ligga på mage. När han började tycka om det lite bättre så avtog vändningarna och sker nu betydligt mer sällan och istället lite mer slumpmässigt. Från rygg till mage har nog hänt två-tre gånger. Men så länge han inte ligger på rygg så lär ju inte det hända så nu får vi väl låta honom vara lite arg och frustrerad emellanåt så att han börjar försöka. Övning ger färdighet! :)


Nä, varför ska jag ligga på rygg när jag kan kräla runt på magen??  

Av Malin - 23 maj 2011 11:02

Har precis städat vårt gästrum i källaren och försökt göra det lite mysigt och hemtrevligt. Det ska få sina första övernattningsgäster på onsdag i form av mina svärföräldrar. Jag hoppas hinna få upp någon form av gardiner innan dess. Då budgeten för detta projekt och allt annat som inte rör uterum och nödvändiga saker såsom att äta är ungefär lika med noll så får man ta det man har. Sno en blomma från tvättstugan, en matta från hallen, en filt från sovrummet, rota i lite lådor och plocka fram lite foton o.s.v Lyckades tillslut att få det att kännas lite ombonat i alla fall.


Det känns som att det saknas något inne i hörnet och jag har kommit på vad. Dock befinner sig det vita nattduksbordet i Väse i väntan på att vi ska få plats för det här hemma. Se om jag hinner få vägarna förbi innan onsdag.  


Tyvärr lär det förbli en glugg där innerdörren ska sitta. Dörren finns hemma, men att installera den kommer inte hinnas med.


            

Plinthålen i trädgården är nästan klara. 11 hål på ca 110 cm:s djup blev det. Är lite finslipning kvar. Ackompanjerade av Disneys Heigh Ho från Snövit och de sju dvärgarna har vi slitit, framför allt Andreas. Jag beundrar hans ihärdighet. Jag tappar tålamodet på sånna här, i mina ögon sett, evighetsprojekt. När det börjar bli djupt får man vara glad om man får med sig åtminstone 2 dl jord upp. Frustrerande. Där brister mitt tålamod! :) Nu ska vi få låna en plintspade eller vad det heter för att ta upp den sista jorden. Tack!

 

Nej, nu börjar det närma sig lunchdags för mig och en liten Isac. Senare får det nog bli en promenad i det soliga, men blåsiga vädret.


Trevlig måndag!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards