mochamanda

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Malin - 24 maj 2011 16:06

Rätt så imponerande ändå. Tycker ni inte?


I Väse var det, tomt. Ja, jag vet, man kan ju ringa först. Men ibland är det kul att överraska. Fast tydligen inte idag. Och då Isac hade somnat i bilen passade jag istället på att ta en nostalgitripp genom Skattkärr och sedan runt i Alster.


När jag väl stod redo på Ica inser jag att jag glömt mina noggrant nedskrivna handlingslistor... Men får väl stoltsera med att jag prickade 46 av 47 varor på listan ändå genom att noggrannt syna de olika avdelningarna och låta varorna komma till mig. :) Vad det var jag missade? Mascarpone... Svider lite att jag inte fick full pott...


Nu kurrar det duktigt i min mage och jag längtar efter middagen. Vår laxpasta står på menyn. En snabb, enkel och väldigt god rätt. Koka pastan och tärna under tiden kallrökt lax. Häll av pastavattnet och blanda ner laxen och en matlagningsgrädde i pastan. Krydda med citronpeppar och servera med en god sallad. Ät och njut! Som att det kurrar mindre i min mage nu??

Av Malin - 24 maj 2011 10:49

Min kreativitet igår kväll uteblev fullständigt. Den kommer sällan på beställning tyvärr... Har i alla fall bestämt mig vad det blir för tårtor tills på lördag. Då min syster delar intresset för att tillverka söta saker har vi bestämt oss för att göra två var. Så det kommer bli fyra helt olika tårtor. Spännande! Mitt första bidrag blir en Kokos- och limetårta med ett täcke av vit choklad och det andra bidraget blir en Choklad-, hallon- och passionsfruktsmoussetårta. Den första lite lättare och friskare och den andra betydligt tyngre och mäktigare. Syrrans ena bidrag blir en riktigt somrig historia vad jag vet och den andra är en cheesecake vars smak jag inte har lagt på minnet. Men en riktig tårtbuffé lär det bli. Namnam.


Dagen bjuder på ett riktigt blåsigt väder. Tur att vi inte har några utomhusplaner idag. Istället blir det ett besök på Värmlands Slipcenter där jag jobbade en del för några år sedan. En sväng ut till Väse och hämta nattduksbord och sedan storhandla. Efter det gissar jag att klockan börjar närma sig sen eftermiddag och det är dags att laga middag och städa.


De här bilderna väcker minnen kan jag lova.   


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards