mochamanda

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Malin - 17 juli 2011 21:51

Hemma efter en underbar helg i Köpenhamn. Tänker för kvällen nöja mig med lite bilder och noteringar från de senaste dagarna.


Redo för Take That! Och ja, vi tillhörde den lyckliga skaran som hade biljett till fredagens konsert och fick därför se den magnifika showen. För er som missat; lördagens konsert blev inställd på grund av en magsjuk Robbie.   


Det här är vad jag har på mig när jag vill vara fin. Det här är det ENDA jag har att välja på när jag vill vara fin. Dags att fylla på garderoben?? 

 

Fina syster i en ännu finare(?) tröja! ;)

 

På den här bilden kan till och med jag se några gemensamma drag. Vi kanske är systrar trots allt!
 

Värt att notera:


  • Det är inte alltid SJ:s fel. Konduktören lät, med rätta, aningen bitter när hon förklarade att anledningen till stoppet var att en resenär dragit i nödbromsen i en av vagnarna utan anledning.
  • I Danmark måste bebisarna vara otroligt frusna då de flesta var nedbäddade under tjocka duntäcken och/eller med knäppta överdrag på vagnen. Jag gick i t-shirt i den härliga sommarvärmen.
  • Jag är glad att vi inte satt några rader ner till vänster på konserten och därför slapp få ett helt glas öl kastat på oss från några roliga(?) personer högre upp.
  • På vägen hem från konserten följde vi med strömmen bort från Parken i hopp om att såsmånigom hitta en buss. När vi efter att ha vandrat i regnet bra länge frågade vi en bredvid oss vart vi var på väg. Hon slog ut med armarna och svarade att hon inte hade en aning. En till som följde med strömmen.
  • Jag har rejäl träningsvärk i vaderna. Varför? Jo, redan efter 50 meter i "finskorna" fick jag skavsår på båda hälarna som jag hade glömt att tejpa. Gick därför och krullade ihop tårna för att försöka minska kontakten mellan hälar och skor den timmen vi vandrade. Aj.
  • Det kan aldrig bli för mycket ost. Trodde vi. Men efter middagen i Köpenhamn så får vi nog lov att ta tillbaka den åsikten. Jösses.
  • Efter typ 20 år har jag och min syster insett att drys faktiskt betyder strössel. Vi har alltid trott att det var namnet för det oboyliknande pulvret som man kan få sin glass doppad i och blev därför duktigt förvånade när försäljaren upprepade gånger frågade vilken sort vi skulle ha och vi enformigt svarade drys.
  • Andreas vill hemst gärna ha en vit pedalhink till relaxen. Jag hittade en fin inne på Magasin. Till den fanns en matchande toalettborste. Den kostade nästan 1300. Danska kronor. Jag brydde mig inte om att kolla priset på pedalhinken.
  • Efter att ha klivit på tåget mot Malmö och det har börjat rulla blir Anna vit i ansiktet och konstaterar att vi sitter på FEL tåg. Vi var på stationen i god tid och beslutade att ta ett tidgare Öresundståg, vilket ska vara okej. Dock inte om den biljett man egentligen har köpt är en SJbiljett. Med tårar i ögonen förklarade vi vårt misstag för tågpersonalen och vi fick åka gratis till Malmo och slapp staffavgiften på 800 kronor var. TACK.

Nu ska jag se förlängningen i VM-finalen. Min sötaste som fått sin tredje tand under helgen ligger och sover sött. Min andra älskling är i Italien. Isac har med andra ord tillbringat hela helgen med mormor och morfar. Och som han har busat. Från morgon till kväll. Mormor och morfar har haft fullt upp och somnar nog gott ikväll. Men mer om det i morgon.


Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards