mochamanda

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Kommunikation

Av Malin - 19 juli 2011 22:47

Vi fortsätter med hallontema. Milkshakes som smakade så gott så att vi slogs om att få upp det sista ur mixern med slickepott. 115 g hallon, 3 dl vaniljglass med krossad choklad, 2 msk mjölk. Mixa och njuuuuut.


1286 g hallon. Kvällens skörd. Mmm, vi fyller upp frysen så gott det går. I morgon har vi tänkt ge oss ut i skogen på blåbärsjakt. Och när jag skriver vi så menar jag äntligen hela familjen. Andreas har nu påbörjat sin semester som senare kommer att övergå i föräldraledighet. Det innebär att mina dagar här hemma är räknade. Kan inte riktigt förstå det och tänker inte skriva så mycket om det nu heller för nu ska jag bara njuta av att ha hela familjen samlad! :)


Vi har under kvällen skrivit en lista på saker vi tycker behöver göras här hemma den närmsta tiden. Vi har lärt oss att det är så vi fungerar. Båda har idéer, planer och mål, men ser vi inte till att sammanfoga dem och se till att de blir gemensamma så brukar det sällan sluta bra. Nog har renoveringen gett oss en del kunskap om oss själva. Så som denna. Kommunikation är helt klart A och O.


Jag minns såväl vår första vinter i huset. Vi blåste i stort sett ut hela övervåningen. Grannarna trodde nästan vi var bortresta för det var så mörkt och tomt i vårt hus. Vi bodde i ett litet rum i källaren med en mikro i hallen och ett kylskåp i tvättstugan. Vi hade bara två tallrikar och två par bestick framme för att det inte skulle bli disk som samlades på hög. Känns nästan lite overkligt nu, men så levde vi.


Hur som helst. Jag hade som vanligt fullt upp med bandyn den tiden på året och hade träning måndag till torsdag medan Andreas var hemma och slet i huset. Så kom då äntligen fredagkvällen. För mig som har hållit på med tre sporter samtidigt och alltid haft mycket träningar så var lediga kvällar då att betrakta som heliga. Jag minns att jag på gymnasiet kunde kolla i kalendern och se att det var 30(!) dagar till nästa vilodag. Inte helt optimalt och kanske inte särskilt konstigt att korsbandet i knät rök till slut. Men lediga kvällar har därför alltid varit förknippade med soffmys, kanske något gott att tugga på och gärna en film. Särskilt om det var fredag eller lördag.


Så när denna träningsfria fredag uppenbarade sig så såg jag fram emot soffmys med min älskling. Han å andra sidan, arbetsnarkomanen själv, såg ju möjligheten att få arbeta hela kvällen med huset tillsammans med mig. Perfekt tyckte han.

K R O C K . Innan vi förstod varandras olika behov och var medvetna om vad den andra behövde och lärde oss kompromissa så kunde det vara lite jobbigt. Men när vi lärde oss planera kvällen/dagen så att vi båda var överens om vad som skulle göras och hur länge vi skulle hålla på så blev allt så mycket enklare. Då kunde vi helt plötsligt få lite av båda världarna. Båda blev nöjda och glada. Kommunikation, mina vänner. Kommunikation.



Puss och godnatt från oss.  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards