mochamanda

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Malin - 13 augusti 2011 21:22

En av dagarna passade vi på att styra kosan ner till min faster Karin som bor en bit utanför Umeå. Isac hade dagen innan fått hög feber och den var fortsatt hög även denna dag. Men en utflykt till Norrbyskär blev det då han trots febern var hyfsat pigg och på gott humör.


Andreas och Karin matar fåren.

 

Glupsk?


Och förresten. Farmor Solveig, jag såg att baggen viftade på svansen! :)


Isac fick den sötaste mössan av min händiga faster. Har ni sett nåt så gulligt!? En Cupcake-mössa! Mer av hennes verk kan ni hitta på hennes blogg här.

 

På bilden ovan kanske ni såg att Isac var rejält hängig. Vi misstänkte redan dagen innan att det kanske var tredagarsfebern som var på gång då inga andra symtom förutom hög feber fanns. Mycket riktigt. Tre dagar med hög feber som släppte natten till dag fyra och dagen efter började ersättas av röda prickar. Hade nog som mest prickar dag fem.


En suddig bild från min Iphone, men här får ni en liten glimt av de prickar som hör till tredagarsfebern.

 

Det sägs att de kan vara kinkiga under "prick-tiden" och det får jag nog hålla med om. Trodde liksom att när febern väl försvann så skulle han såsmåningom börja bli sig själv igen. Men det tog närmare en vecka efter det att febern dök upp innan han var sitt vanliga jag igen. En förstoppad mage i samband med prickarna hjälpte inte heller till.


Synd om Isac och taskig tajming. Det är inte så ofta Isac träffar sina farföräldrar så det var synd att han tajmande in sin värsta sjukdom hittills när vi väl var där. Nåväl, de fick i alla fall två dagar med hans solskenshumör! Och de kommer ganska snart ner hit och får träffa honom igen!

     

Av Malin - 13 augusti 2011 10:34

Resan upp till Lycksele gick bara bra. Ett längre lunchstopp i Gävle hos Andreas mormor och senare ett middagsstopp strax innan Sundsvall. Sista sträckan körde vi på kvällen efter Isacs läggningstid och i skymningen sägs ju älgarna röra på sig. Helt riktigt. Inte mindre än fem älgar passerade vi de sista timmarna på väg mot Lycksele. Som tur är så var det ingen som hoppade fram och överraskade oss utan de stod snällt vid sidan av vägen och tittade på oss.


Lite lek och bus efter middagen strax innan Sundsvall. Bergafjärdens camping, som bara ett par dygn senare fick besök av Isacs mormor och morfar som hade tittat ut samma stopp utan att veta att vi hade varit där. Samma mat beställde pappa och morfar också.  


Första dagen i Lycksele bjöd på ett strålande väder!! På eftermiddagen tog vi cyklarna till Ansia camping där vi badade och gungade och njöt av sommaren.

Bad vid Ansia camping i Lycksele. Riktigt härligt väder och klart vatten. Isac njöt som bara den. Plaskade och tjoade.


Vad är det som är på mina händer? Jag känner inte igen dem konstaterade Isac och blev ledsen. Pappa fick komma och hjälpa och skölja bort sanden.

 

Gung-gung!


Nej, nu ska jag ta och packa i ordning lite grejer. Ska faktiskt iväg och spela innebandy! Träningsmatch. U-laget mot A-laget. Ska bli såå kul! Fast lite nervös är jag allt. Även om det inte spelar någon som helst roll hur det går. Men det räcker med ordet match, oavsett sammanhang, för att fjärilarna ska börja fladdra och för att jag ska gå in lite i min egna bubbla. Tävlingsmänniska var det ja.


Hej så länge!

  

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards