mochamanda

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Malin - 15 september 2011 22:16

Ni vet, varje par har ju åtminstone ett par saker som man helt enkelt inte kan komma överens om. Min syster A och hennes T till exempel har ständiga diskussioner om huruvida juicen hör hemma på frukostbordet eller inte. Status där just nu?


Min och Andreas ständiga meningsskiljaktighet är när tandkrämstuben egentligen är slut. Häromdagen var Andreas och handlade och med sig hade han en lista som jag hade skrivit. Med på listan fanns tandkräm, då tuben hemma var nästintill slut.


Men så till frågan. När är egentligen tandkrämstuben slut? För Andreas köpte ingen tandkräm då han hävdade att vi hade flera halvfulla tuber.


Jag vet inte vad ni tycker. Men i mina ögon är de där tuberna så slut en tub bara kan bli!? Men dessa är då halvfulla i Andreas ögon.

 

När man inte längre kan använda en hand utan omsorgsfullt måste rulla och klämma och sen trycka järnet och försöka träffa den lilla tandborsten medan händerna skakar för att man tar i så. Nej, då har jag tröttnat för länge sen och smygöppnat en ny tub. Men, det finns ju massor kvar hävdar min käre sambo.


Det enda jag lägger ner sådan energi på när det gäller tuber är chokladsåsen och det var han minsann snabb att påpeka!


Dock äter jag inte chokladsås varje dag och kan därför tänka mig att anstränga mig lite extra vid de tillfällen det krävs. Men att klämma och rulla tandkrämstuber morgon och kväll är inget jag har tid och lust till. Där är mitt tålamod borta för länge sedan. Och så kommer det alltid att vara. Andreas å andra sidan lär fortsätta rulla tuber och kommer aldrig få ta första krämen från tuben då jag alltid kommer att ha smygstartat och vi kommer att ha den här diskussionen flera gånger om. I-lands-problem? Jämt en aning va!?


Nattinatti igen.


Nu ska jag gå och borsta tänderna. Om jag får ut någon tandkräm vill säga.

Av Malin - 15 september 2011 20:38

God I´m good! Har äntligen vågat mig på att tillaga Mormors kyckling utan hennes närvaro och det blev ju bara så gott! Det är inget annat än en hel kyckling tillagad i stekgrytan med en underbart god sås. Inte så svårt egentligen, men tidskrävande. Mmm, längtar redan till lunchen i morgon!


När jag kom hem från skolan idag kunde jag konstatera att grabbarna här hemma gjort ett riktigt bra jobb och det låga trädäcket börjar helt klart ta form. Härligt! Idag har jag äntligen kommit ut mer kameran så nu blir det några bilder.





Stackars Andreas är ute och gräver plinthål med pannlampa. Vet inte hur många hål han har grävt sammanlagt, men det är ett antal. Min duktiga älskling!

 

Han fick sig en liten mysstund med Isac i alla fall innan läggdags.


Nattinatti från oss

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards