mochamanda

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin - 19 oktober 2011 21:36

Längtar så till i morgon lunch. Vill bara ha tentan avklarad. Eller tentorna. Det är liksom två i en. Sen kan man ju hoppas att resultatet från den förra tentan behagar dyka upp snart(!) Fyra veckor har det gått på fredag... Lite väl segt.


Nej, orden flödar inte särskilt starkt just nu. Tankarna är på annat håll.


Ha det gött!



Av Malin - 17 oktober 2011 21:00

Efter en heldag i skolan, en effektiv sådan dessutom, träning och mat så sitter jag nu nöjd och belåten med datorn i knäet. Och andas ut. Det har verkligen gått i ett i dag.


Jag skrev om Isacs utveckling igår och det finns så mycket mer att nämna. Han gillar att knalla runt just nu, med hjälp av oss. Men han är mycket bestämd över att han ska hålla oss i lillfingret. Han stannar titt som tätt och kontrollerar sitt grepp. Tar ett nytt om det behövs. Lillfingret ska det vara! Tooot tooot, säger han också medan han knallar runt.


Alltså han är så söt så att jag kan gråta. Det är helt underbart. Som jag älskar honom!  


Det här är också spännande. Man kan ju faktiskt stoppa maten i någon annans mun!

 

Hoppas ni alla har haft en bra dag!

Av Malin - 16 oktober 2011 11:55

Vi har haft en riktigt mysig söndagmorgon. Isac låg ganska stilla med oss i sängen i morse, vilket inte hör till vanligheterna. Vanligtvis far han runt som en tok när han är i stora sängen. Och helt plötsligt när jag frågar honom "vart är lampan?" så tittar han på lampan och pekar! Wow.


Det är så häftigt att inse att han faktiskt börjar bli så mycket mer medveten och förstår så mycket. Han härmas också en hel del nu och han har gjort flera försök att säga Isac. Mor-mormor har lockat det ur honom ett par gånger.


Efter frukost blev promenad med bus och lek i lekparken.


Isac i den fina, fina mössan han fick av mor-farmor och mor-farfar!


Rutschkana var roligt!

 

Nu väntar en eftermiddag med plugg. Heja mig!! Kom igen!

Av Malin - 13 oktober 2011 20:08

Gung-gung. En solig utflykt till lekparken!

 

Idag tog jag och Isac lekparken i besittning när pappa hade annat för sig. En mysig timme där vi träffade en annan kille i samma ålder. En härlig eftermiddag i härligt höstväder!


Isac har annars haft lite feber efter vaccinationen som han fick igår, men den har inte inverkat särskilt på hans goda humör. Vid middagen imponerade han på oss genom att glatt sluka soppan vi hade tillagat. En soppa med bland annat röda linser, morötter, kokosmjölk, lime och diverse kryddor med i alla fall lite sting i. Där ser man! :)


Nu har jag tagit en timmes rast från pluggandet för att titta på Drömmen om ett barn. Sedan blir det läsa, läsa, läsa...


Trevlig kväll!

Av Malin - 12 oktober 2011 22:29

Ja ni, veckorna går fort. Hux flux så är det tenta om en vecka. Igen. Jag har inte ens hunnit få resultatet av den förra. Paniken börjar komma krypandes. Och som jag har sagt tidigare, jag behöver den. Jag behöver den verkligen. Just de avsnitten som vi behandlar nu innebär mycket läsning. Inte min starka sida. Jag vill hellre räkna, lösa problem.


Det är egentligen ganska märkligt det här med läsningen. En roman på 300-400 sidor kan jag, om tillfälle ges, läsa ut på ett dygn. Jag kan ligga och läsa fram på småtimmarna utan att knappt blinka. Men sätter jag mig med en skolbok, eller som i det här fallet läser från datorn, så tar det inte många minuter förrän ögonlocken börjar bli tunga. Why?


Men med lite panikkänsla i kroppen så höjs adrenalinet och jag blir mer fokuserad och mer effektiv och får en hel del gjort. Så ja, jag välkomnar paniken. Bring it on!

 

P.S Ny regel. Ingen Wordfeud efter kl 23!

Av Malin - 11 oktober 2011 23:04

...är bara förnamnet. Ska bli så skönt att dunsa ner i sängen nu. Har plöjt igenom ett antal sidor som skulle läsas med ögonlock tunga som bly.


Vi har strul med vår TV så första halvan av kvällens fantastiska landskamp såg jag och Isac hos grannen. Isac busade med halvåret yngre E och härjade järnet trots den sena timmen. Bävade för läggnignen i halvtid med tanke på den övertrötthet som hade satt klorna i min son. Men det räckte med att kliva innanför dörren så klippte han med ögonlocken. Inte ens två vaggvsior senare sov han i min famn. Borta bra men hemma bäst. Såg sedan den nervkittlande andra halvleken på datorn. Gött Sverige. Riktigt gött!


Nu är det bums i säng. Nästan. Liiite Wordfeud först (Alfapet på mobilen för er utan smartphones) . Men bara fem ord var har vi lovat varandra. Anledningen till att vi båda är så trötta idag beror på aningens för mycket ordfajt igår. Det och att vi som av en slump låg och pratade halva natten. Om livet. Minnen. Tankar. Känslor. You name it. Ett sådant samtal som man liksom brukar ha i början av en relation och knappast när man är småbarnsförälder. Riktigt mysigt, men i natt ska jag sova!


Nattinatti från oss

Av Malin - 10 oktober 2011 22:46

När släkten är samlad så får man passa på att ta lite generationskort! Och även ett kort på alla syskon med barn. Ni ser bara tre...


Men i februari kommer det två stycken till! Mina fina systrar!

Av Malin - 9 oktober 2011 21:49

Vilken underbar dag vi har haft. Tänk att Isac fyllde ett år idag. Vilket helt magiskt år vi har haft. Jag kan inte tänka mig något bättre. Vår lille goding förgyller vårt liv varje dag. Varje timme. Han är den mest fantastiska lilla varelse på hela jorden. Det är så det är helt enkelt.


Isac har blivit firad ordentligt. Förutom samtal och grattishälsningar så har massa släkt har varit här och sjungit, ätit tårta och gett presenter. Jag var faktiskt lite tårögd när alla hade gått. Att man får ha det så här bra. Att man får vara så här lycklig. Omgiven av massa kärlek och värme. Tack. Ni betyder allt. Och att veta att Isac är omgiven av er alla känns så skönt.


Klassisk Enarssontårta med banangrädde och jordgubbar. Dagen till ära täckt med marshmallowsfondat och pyntad med smarties. Cup Cakes med blåbärsmousse och vit choklad-frosting. Maräng- och chokladmoussetårta dekorerad med egentillverkade marängspöken. Chokladkakor och kolakakor. Fikat är serverat!









Som sagt. Det har varit en riktig toppendag. Nu ska jag hugga in på lite tårtrester och bara njuta. Njuta av livet.


Kramar till er alla

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards