mochamanda

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Malin - 14 maj 2012 21:46

Idag har jag funderat på om jag på något sätt har missat sommaren? Regn och rusk i solstan. Brrrr. Riktigt höstväder!


Vi har haft några riktigt härliga kvällar sista dagarna. I torsdags var vi bjudna till M, J och lilla L. Riktigt mysigt och en underbart god middag. Lyx en torsdagkväll. För härliga bilder; kika in här. På fredagen var vi bjudna till P, E och deras nyblivna ettåring T. Återigen blev vi bortskämda med riktigt god mat, som alltid när vi är där.


Och i lördags var det min tur att vara värd. Min gamla klass från utbildningen, alltså innan jag gjorde uppehåll för Isac var här och grillade. Det var så roligt att träffa alla och det kändes som igår. Vi satt och pratade och skrattade och tiden försvann i ett nafs. Jag trodde inte det var sant när klockan var kvart över ett och jag hade inte ens hunnit med att gäspa. Närmre tre var jag i säng. Men det var det värt. Tack alla inblandade!


Och idag införskaffade jag ett gäng vuxenpoäng. Mitt allra första föräldramöte! Lilla jag liksom. Men det var trevligt att träffa de andra föräldrarna och höra vad de tycker. Alla var dock rörande överens om att såväl förskolan som personalen är toppen. Vi är så nöjda. Och Isac också!


Och annars då? Jo, jag ska pröva på livet som ensamstående då Andreas i morgon flyger till New York med jobbet. En vecka utan vår pappa... Det kommer nog gå bra. Redan ikväll har jag dock fått utnyttja Isacs mormor då jag var iväg på föräldramötet. (Andreas är redan i Stockholm).


och äntligen har jag fått blommor i min låda. Isac tyckte att det var sådär kul att vara på Blomsterlandet i drygt två timmar medan mamma velade och funderade. Men det gick an. Och jag är nöjd!

Den röda blomman som jag föll som en fura för heter lampborste. Den är ännu mer fantastisk då den inte varit utsatt för regn och hård vind. Det gula längst ut liksom lyser. När jag gick runt med den i vagnen på Blomsterlandet var det många som frågade vad det var och var jag jag hade hittat den. Annars är det tre små tujor, ett antal stjärnögon och ett gäng silvernjurvindor som fått flytta hem till oss. Jag ska göra mitt bästa för att hålla dessa vid liv!!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards