mochamanda

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 1 juli 2012 14:14

Nyss inkommen efter en blöt promenad. Hade trevligt promenadsällskap i form av min vän E inbokat och lite(?) regn kunde inte hindra oss. Barn och hundar måste ut. Mitt största problem var dock att hitta en regnjacka som även täckte magen och för det ändamålet fick jag ta vägarna förbi mamma och pappa med paraplyet i högsta hugg. Isac som häromdagen tog 40 minuter på sig att somna efter lunchen behövde idag bara 5. Lite småironiskt. Men att stanna inne och äta rester från gårdagens gottigheter var inte lika lockande som en promenad i regnet. Nåja, jag tror nog att det var sällskapet som lockade.


 

Tack för lånet mamma, men den höll inte riktigt tätt.


Blöta promenader verkar vara lite av min och E:s grej. Bilden nedanför togs för drygt ett år sedan efter en annan blöt promenad med E.


 


Nu väntar jag på att Isac ska vakna. Då blir det lite mellanmål innan veckans sjätte tur till IKEA blir av. Denna gången ska jag mestadels agera sällskap. Har dock en liten grej jag vill ha med mig hem. Får se om det här besöket blir lite bättre än det senaste. Då stöp Isac från rutschkanan med huvudet före och bet sig i läppen. Några minuter senare när vi lekte i miniköket tappade Isac en tallrik i golvet. Kras. Det ironiska var att jag just stod och funderade över varför det hade riktgit porslin som leksakstallrikar. Läste dock på baksidan där det stod att det var lektåligt lergods. Hmmm, särskilt lektåligt var det knappast om lilla Isac tappar det från sin nivå och det går i två delar. Inget jag kommer att köpa i alla fall.


Besöket avslutades i alla fall bra då det endast låg två hyllplan bland lagervarorna och två var just vad jag skulle ha. Tackaaar!


Ikväll kommer äntligen pappa hem. Som vi längtar! Han gjorde en jättebra tävling igår och har haft en härlig vecka i Åre. Vi har haft fullt upp här hemma och klarat oss bra, men nu ska det allt bli bra skönt att få hem honom!


Trevlig söndageftermiddag till er!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards