mochamanda

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Malin - 5 augusti 2012 22:06

En bild tagen i kvällsmörkret med vår efterlängtade investering.


Två veckor blev till fem. Men tidigt i onsdags morse innan vi for till Göteborg kunde Andreas hämta hem räcket som äntligen var klart. En lättnad. Isac har aktat sig för kanten och bara retats enstaka gånger med att sticka ut tårna över kanten. Dock endast när mamma stått bredvid. Men det krävs ju så lite för att han ska bli distraherad eller ramla eller snubbla när han härjar så det här räcket är efterlängtat. Andreas har skruvat och haft sig hela eftermiddagen och det är nu endast hörnbiten som inte sitter helt fast än. Men mörker och mygg gör att den biten får vänta till i morgon.


Nu ska jag invänta 100-metersfinalen innan det blir bums i säng!

Av Malin - 5 augusti 2012 13:32

En efterlängtad tur till Göteborg blev av i veckan med besök hos vänner till både mig och Andreas. Mycket mysigt och trevligt!



En eftermiddag tillbringades på Liseberg. Isac åkte en del karuseller, såsom Farfars bilar, Kaninresan och Sagoslottet.


Andreas fick även ta en tur för första gången i Balder tillsammans med E. Han var nöjd. Då fartfyllda karuseller inte är så lämpliga för mig just för tillfället la jag i stället några extra kronor på Lyckohjulen. Men jag kan nog konstatera att jag aldrig lagt så mycket pengar på choklad utan att få äta av den. Hade troligtvis varit billigare att köpa 10 maraboukakor på Netto här hemma. Men a l l a andra vinner ju. Förutom jag. Och inte bara en gång. Otur i spel och tur i kärlek!? Det är nog så.





Fredagkvällen tillbringade vår lilla familj på egen hand vid Delsjön. En alldeles underbar sommarkväll. Färska räkor, parmesankex och förskost hade vi köpt med oss ut och mumsade på medan korven grillades. En löptur för Andreas del och bad och bus för mig och Isac. En sådan där kväll där man ler inombords och verkligen känner hur batterierna laddas. Underbart. Verkligen helt underbart.



Isac är lätt spelberoende. Här spelar hanTalking Tom på inte mindre än tre enheter. Att öppna programmen och trycka bort reklam och annat som är i vägen är inga problem. Att flytta om lite i mapparna är också roligt.



Imorgon är det tillbaka till vardagen igen. I alla fall för mina två pojkar med jobb och förskola. Jag kommer med andra ord få chansen till lite egentid och lugn och ro innan krabaten tittar ut. Men det finns så mycket jag vill hinna med på dessa 15 timmar i veckan som Isac kommer vara på förskolan. Det mest akuta är att få ordning på min dator. Det är många timmars jobb att sortera och rensa bland bilder och annat. En fotobok över Isacs första år har jag tänkt få till också. Återigen, bildhantering. Rita och skissa för kommande projekt med huset. Fylla frysen med diverse fika men framför allt med matlådor. Det var nog det bästa när Isac föddes. Alla matlådor som vi fyllt frysen med. Ännu viktigare känns det nu när vi dessutom har en stor Isac att tänka på. Han behöver sin lunch trots att dygnet kanske känns lite upp och ner för oss andra i början. Och då är det guld värt att bara plocka fram ur frysen när klockan rusat iväg. 


Idag händer det förresten efterlängtade grejer här hemma. Får se om det blir bilder på detta senare i kväll!


Trevlig söndag till er därute!



Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards