mochamanda

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Malin - 8 augusti 2012 11:53

Ja, jag berättade ju om mitt totala misslyckande vad gäller lyckohjulen i Liseberg. Och tror ni inte att när jag åkte in till stan här hemma igår så fanns det ett lyckohjul där. Alldeles intill torget. Hur ofta händer det? Det kändes litegrann som att det stod och hånlog åt mig.


Men skam den som ger sig. Innan jag skulle bege mig hemåt skrapade jag fram en tia ur plånboken och slängde mig i sista sekunden in i ett spel. Nummer tretton såklart. Hjulet stoppades. Farten rullades in. Tretton närmade sig. Tretton kom. Tretton gled förbi. Eller? Nej, den stannade i sista sekund och jag vann två små kexchoklad!


Grattis till mig!


 

Av Malin - 8 augusti 2012 09:20

Nu är Lilleman lämnad igen. Med en rödprickig cirkel på pannan. Liten ramlade på något vis ur sin säng i natt. Jag vaknade av en duns och sedan gråt. Kanske var han på väg intill oss? Nåja, det är ingen större fara med honom. Gråten gick snabbt över och han var på strålande humör i morse. Men röda prickar visar att hans panna hade ett möte med mattan i natt. Galet hur fort man vaknar till dock. Från sovandes till klarvaken på en millisekund. Av en liten duns.



Den här godingen har för övrigt börjat häva ur sig massor av ord. Helt underbart. Det började lossna under veckan i Lycksele. Kanske inspirerades han av sin några månader äldre kusin? Hur som helst försöker han härma de flesta orden vi säger och en hel del ord säger han och förstår vad det är. :)


En liten lista med vanligt förekommande ord kommer här hemma. Mest för att vi ska kunna gå tillbaka och minnas om ett antal år. Det är trots allt det bästa med bloggen. Gå tillbaka och titta på bilder och läsa och minnas.


Morsa - Morfar

Minna - Mormor

Dorsa - Dagis

Hässe - Hästen

Dais - Daisy

Off - Vovve

Oss - Ost

Meeeee - Mer!

Glass - Glass

Hajjo - Hallon

Tojka - Torka

Äpple - Äpple

Ta do - Läsa bok

Döja - Tröja

Skoo - Sko

Dobba - Stövlar

Anna - Anna

Mija - Emilia

Hiss - Hiss

Hoppa - Hoppa

Kydde - Kudde

Tack - Tack

Mossa - Mössa

Bi - Bil

Takto - Traktor

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards