mochamanda

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Malin - 23 augusti 2012 21:48

Ja, det är vad jag är. Två vanliga "graviditetskrämpor" som jag dock tycker att jag saknade när jag var gravid med Isac. Men nu, de senaste veckorna har jag varit såå trött. Jag har som mest energi på morgonen sedan sjunker den gradvis och är helt borta lagom till Andreas kommer hem på eftermiddagarna. Behövs inte mycket för att få mig att gå i taket vilket Andreas ett flertal gånger fått erfara.


Andreas är för övrigt i Fjällbacka på Kickoff med jobbet. Jag sitter och slötittar på filmen "P.S I love you" (flashbacks från Phuket E och J??) men kikar allra mest på datorn. Filmen handlar om en tjej som förlorat sin man i cancer. Tanken gör mig gråtfärdig och att därför engagera mig djupare i filmen lockar inte. Särskilt inte när jag inte kan söka tröst hos Andreas. För några dagar sedan började jag snyfta och tårarna började rinna när jag bläddrade bland dödsannonserna och såg en kille som hade flera stycken. Det brukar betyda att personen var ung och så var det i det här fallet. Känslig? Ja. Gravid? En aning.


"Vad är det?" frågade Andreas Isac och pekade på mig när vi låg och morgonmyste i sängen. Det rätta svaret var tydligen flodhäst. Och ja, jag blir allt osmidigare. Och då är det ändå två månader kvar! Jösses. Men jag ligger fortfarande på ungefär tio kg plus vilket känns skönt.


Trött som sagt. Ska därför avsluta här och krypa ner i sängen.


Nattinatti

Av Malin - 23 augusti 2012 21:22


Denna lapp fick jag i brevlådan idag. Och för en person som hatar att göra fel och gör allt för att hålla alla nöjda och hellre viker sig dubbel än att vara besvärlig och krånglig. Ja, då känns det lite jobbigt. Särskilt när jag är helt oskyldig Vi ställer aldrig bilden framför brevlådan. Nu mera.


För ett par år sedan hade vi mycket hantverkare hemma så då brukade vi parkera på gatan så att hantverkarna skulle kunna stå på uppfarten. Det svåra är bara att står man en bit innan brevlådan så täcker man delar av uppfarten. Står man en bit efter brevlådan så står vi ganska nära både en utfart och en korsning. Så det var några dagar i rad som vi blockerade vår brevlåda för att det helt enkelt var smidigast att stå där. En av dagarna var jag hemma och brevbäraren får syn på mig i fönstret. Han hytter med näven och markerar ganska tydligt vad han tycker om vårt val av parkering. Gissa om jag tyckte det var jobbigt!?


Det var två år sedan och vi har inte ställt bilen för brevlådan sedan dess. I början av sommaren fick vi dessutom bilen skrapad av en buss som skulle göra en vänstersväng eftersom vi så snällt hade parkerat efter brevlådan. Så, varför lappen? Tjaa, det finns liksom andra som parkerar där. Förra veckan var det fullt av Bygglovsbilar. Idag har det varit mycket trafik och bilar då skolan startade och en volvo har stått parkerad utanför hela dagen. Men det kan ju liksom inte jag rå för.


Trots att jag inte borde bry mig så känner jag ett hopplöst behov av att förklara mig! :) Jag vet att jag har några i min närhet som känner igen sig! Vad avundsjuk jag blir på människor som bara kan släppa sånt här.


Idag har jag dessutom pratat med Försäkringskassan för att reda ut några funderingar kring föräldrapenning. Jag har fått brev från Skatteverket med ett i mina ögon felaktigt beslut och ett brev från CSN med papper som jag ska fylla i. Ni vet, en massa vuxna tråkgrejer. Lilla jag. När blev jag vuxen? 

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards