mochamanda

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Malin - 4 februari 2013 20:43

Ja, misstanken fanns där redan igår. En känsla av att det var något som inte stämde när han var så hysterisk som han var igår kväll. På dagis idag har han dock varit som vanligt och busat, lekt och ätit massor. Men succesivt under eftermiddagen har han dock blivit gnälligare och gnälligare och lagom till det att Andreas kom hem var han närmast otröstlig. Öronen fick vi inte ta på.


Då han har haft en öroninflammation tidigare som värkt sönder ringde jag 1177 för att höra hur vi skulle gå vidare. Under de 45 minutrarna som det tog innan jag kom fram lyckades vi få i honom alvedon vilket gjorde susen och en stund senare däckade han i soffan framför Bilar. Som väntat fick vi rådet att avvakta till imorgon då alvedonen hjälpte och han inte hade feber. Jag hoppas att vi slipper mötas av var som rinner ur örat imorgon.


Ja, det var vår kväll det. Någon träning blev det därför inte idag. Nåja, jag har fortfarande träningsvärk efter matchen från igår som vi vann med 8-3. Det var kul att spela och jag lyckades till och med peta in en boll bakom motståndarnas målvakt. Låt gå för att hon hade solen i ögonen och bollen ändrade riktning på någon spelare. Mål som mål!


Bild från en match för ett par år sen när jag bjuds på en liten flygtur. Numera spelar jag med nummer 23 på ryggen.

Av Malin - 4 februari 2013 13:22

Isac har en förmåga att gråta så att det låter som om vi håller på att ta livet av honom. Jag lovar, det låter hemskt. Det skär rakt in i hjärtat. Tur att vi bor i ett hus, annars skulle grannarna undra vad vi håller på med ibland...

Någonstans igår gick läggningen snett. Han hade nästan somnat då en kanin ramlade ur sängen. Ett par andra händelser senare hade vi snart en hysteriskt gråtande och övertrött tvååring. Tillslut tog vi ut honom ur rummet för att han skulle kunna lugna sig. Men han slet förtvivlat i Andreas för att han skulle följa med honom till sitt rum och leka!

Att kommunicera med ett barn i den sinnesstämningen är totalt meningslöst. En halvtimme senare och ett flertal försök att få honom att lägga sig ner i såväl hans som vår säng utbytte jag och Andreas förtvivlade blickar än en gång. "Vad gör vi?". Isac studsade ilsket och slet i Andreas händer skrikandes "Pappa leka at(=mitt) rum" om och om igen. Jättetrött. Efter att ha konstaterat att vi måste bryta situationen på något sätt hämtade jag Ipaden. Det var som att vända sida i en bok. Sekunden senare låg han lugnt och stilla i vår säng och ritade på plattan. Tio minuter senare sa vi åt honom att rita en sista gång. Sagt och gjort. Han ritade en sista gång och stängde sedan av plattan. Efter en omgång av "Mors lila Olle" (som absolut skulle sjungas av pappa) tog det inte lång tid förrän han sov.

Det är inte alltid lätt att vara förälder och veta hur man ska hantera de situationer som uppstår. Men att vara en jättetrött tvååring som inte vill något annat än att leka med sin pappa trots att det är sovdags är inte heller helt enkelt. Älskade lilla Isac. Så mycket vilja det finns i dig.

Mitt i allt kaos var Lovis som hade ammat konstant hela kvällen plötsligt nöjd och somnade i sin säng. Tack för det! :) Idag är hon också nöjd och glad trots att hon fortfarande rosslar en del. Hon har under helgen även hittat tungan och den åker ständigt in och ut ur munnen. Finaste Lovis!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards