mochamanda

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Malin - 12 februari 2013 22:27

Egentligen borde jag inte skriva det här. För så fort jag skriver om något som är bra så brukar det omvända inträffa. Men detta är andra kvällen i rad som jag lägger mig i sängen strax efter tio, ensam! Eller ja, alltså ensam i den bemärkelsen att Lovis inte ligger och snuttar på mig. Annars har klockan tickat iväg till halvtolv-tolv innan Lovis har kommit till ro och oftast ett flertal försök innan hon har gått med på att sova i sin säng. Jag verkar ha hittat rätt tajming!

Nätterna flyter annars på helt okej. Lovis äter 2-4 gånger, men det tar inte ens tio minuter från det att jag sätter mig upp tills jag får lägga mig ner igen. Isac kommer in någon gång under natten, men somnar snabbt och ligger sedan stilla. Så, visst, jag vaknar till rätt många gånger under en natt, men det är som tur är inga längre stunder jag behöver vara vaken.

Så, nu när ni vet hur mina nätter ser ut så ska jag försöka sova en stund! Nattinatti till er!

Av Malin - 12 februari 2013 21:36

Jodå, jag insåg att jag inte kunde sitta inne och vinterstejka hela dagen så vi kom ut till slut. I två timmar dessutom. I lekparken träffade vi Malin och Liv, dagiskompis till Isac. De åkte på rumpan nerför kullen, gungade och åkte rutschkana. Men titt som tätt stannade de upp i leken för att "fylla på med energi". Två små snömonster som såg så nöjda ut med vantarna i munnen.

Väl hemma igen var både jag och Isac frusna och gnälliga. Varm choklad och ostsmörgås fick bli lösningen på det. Snart var humöret på topp igen!

Av Malin - 12 februari 2013 14:18

Det bär emot för den bandyspelare som jag är att säga detta. Jag trodde att jag älskade vintern. Men, snälla, ge mig vår! Ge mig en tunn jacka, värmande sol och ett par lätta skor. Jag har blivit småbarnsförälder. Jag sållar mig till ledet som är trött på att ta av och på alla dessa kläder stup i kvarten. Snälla, ge mig vår.


26 februari i fjol. Längtar massor till soliga dagar som värmer upp vårt uterum.

Av Malin - 12 februari 2013 13:57

TV: Finaste kusin E fyllde 1 år igår. Detta firades tillsammans med släktingar i söndags. TH: Lovis i sin mormormors famn som även har stickat den fina klännignen Lovis har på sig.


Ballonger, presenter och massa släkt! <3


Att vår lilla Lovis också kommer att fylla ett i år känns långt borta. Men det går snabbt och igår vände hon sig från mage till ryge för första gången. Skruttan, så fort du växer!


Jag och en av presenterna. Draglegsak från underbara märket Skip Hop.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards