mochamanda

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Malin - 18 februari 2013 22:43

Så var det min tur att gå runt här hemma och snörvla. Men det är varken magsjuka eller influensa, så då får man vara rätt nöjd så här års. Att vara sådär täppt i näsan så att det liksom är svårt att äta för att man måste pausa tuggandet för att andas får mig att tänka på thrillers. Ni vet, filmer där offren får sina munnar igentejpade med silvertejp. Jag hoppas varje gång att de inte är förkylda. För då kan vi snacka om panik! Fast det har dem troligtvis oavsett förstås.

Har förövrigt haft en väldigt nöjd och glad tjej i knäet ikväll. Raka motsatsen mot igår. Åh, hon skrattade massor när jag busade med henne. Helt underbart.

Om jag ska fortsätta hoppa från det ena till det andra måste jag få nämna gårdagens "man tager vad man haver"-middag. Vi diskuterade hämtpizza, men efter att ha kikat igenom frysen och googlat på ingredienser stod snart en skaldjursrisotto på bordet. Musslor, räkor, saffran, vitt vin, philadelphia, avorioris lyckades jag bland annat rota fram. Tonfisk byttes ut mot lax, men annars kunde vi följa ett recept på pricken. Tänk om alla "man tager vad man haver"-middagar vore så lyckade! Aningen godare än hämtpizza, men också aningen mera disk.

Missa för övrigt inte Bygglov på fyran i morgon klockan åtta. Det är äntligen dags för avsnittet från vår gata. Familjen två hus bort får kök, matplats och vardagsrum renoverade. Vem vet. Kanske dyker det upp en tjock Malin med en röd barnvagn i bakgrunden någon gång. Passerade inspelningen till och från dagis några gånger. Nåja, det ska i alla fall bli spännande att se avsnittet! :)

Nattinatti mina vänner

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards