mochamanda

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Malin - 5 maj 2013 22:34

Man får vara glad för det lilla. En halvtimme fick jag av Lovis innan hon saknade mamma i sovrummet. Då var det bara att rycka ut sladden till datorn som nyss satts igång, borsta tänderna och dyka ner i sängen och agera napp. Nåja, jag hann plocka ur diskmaskinen och städa lite i alla fall.

Jag funderar på vilken bild ni läsare får av min dotter? En klängig surpuppa!? Men det är inte riktigt sant. Nog för att tårarna sprutar så fort hon inte får vara i famnen, men väl på plats i famnen är hon en liten goding. Om hon är utsövd. Och mätt. Hon är väldigt gosig av sig på ett sätt som aldrig Isac var. Hon liksom böjer bak huvudet tar tag i mitt ansikte och drar det till sig. Smakar lite på näsan. Ger en blöt puss. Hon ler busigt mot andra människor, men blir det för mycket borrar hon in ansiktet i mig ett tag innan hon tittar upp igen.

Något jag fascineras av är att hon blir så mycket rörligare för varje dag som går trots att hon inte tillbringar allt för mycket tid på golvet. Det är en kvart på morgonen som hon är nöjd på golvet och någon mer kvart senare under dagen. En hel del bärande ja. Jag trivs tyvärr inte med bärselen då jag snabbt får ont i axlarna av den. Det blir istället det klassiska skjuta-ut-höften-greppet. Vänster sida så att jag har höger hand fri. Ja, jag vet. Dumt grepp. Och ska man nu ändå envisas med det greppet så ska man åtminstone byta sida ibland. Hmm, påminn mig om ni ser mig.

Nu ska jag sova ikapp med mina barn.
Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards