mochamanda

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Malin - 2 juni 2013 22:07

Har precis landat i sängen då liten ville ha sällskap. Nåja, lika bra att lägga sig i tid. Imorgon är en stor dag. Första dagen på jobbet! Lite pirrigt är det allt, men det ska bli kul. Det var bra tajming med grillfest i fredags så att jag gick lära känna mina kolleger litegrann. Gott var det också!

Appropå grillat, så grillade vi pizza till middag idag. Även om de inte var vår mest lyckade omgång så blev de riktigt goda. Vi börjar lära oss. Hade jag suttit vid datorn nu hade jag länkat till vårt första, minst sagt katastrofala försök förra sommaren. Oätligt, kan man summera den omgången!

Det är lite torrt på bildfronten nu på grund av borttappat minneskort och full mobil... Working on it.

Nattinatti

Av Malin - 2 juni 2013 05:37

 

Morgonstund har guld i mun. Fast inte om dottern tar morgon halvfem. Gääääsp. Högst motvilligt sitter jag nu i soffan och kollar på Vänner medan hon nöjt leker med lego. 


Jag har nu en fråga till er. Om ni vore ett litet, litet minneskort på 4GB. Var skulle ni gömma er då? Kameran och datorn är tyvärr inte rätta svaret. Suck. Jag måste lära mig att stoppa tillbaka minneskortet i kameran direkt jag tar ut det ur datorn...


Och om jag ska fortsätta på ett lite grinigt tema så kan jag ta upp vårt kylskåp. Det krånglade ju för, vad kan det vara, kanske en månad sedan. Vi vaknade en morgon och var allt ljummet. Yeay. Dagen efter kom en kille för att undersöka vad som var fel. Dock var det is ivägen för inspektionsluckan så han kom inte in där. Istället skulle han beställa hem de vanligaste reservdelarna och komma tillbaka när de hade kommit. Kylskåpet fungerade tillfälligt, så vi kunde använda det så länge och handla dag för dag liksom.


Killen kom tillbaka och genom uteslutningsmetoden kom han fram till att det måste vara fel på elektroniken då allting annat verkade fungera. Förutom att det var det dyraste felet var det dessutom inget han hade hemma. Ny beställning. Ny väntan. För en-två veckor sedan byttes elektroniken och vi har därefter använt kylskåpet som vanligt. Men igår kväll började temperaturen stiga och var uppe i 14 grader... Så klockan elva igårkväll fick Andreas köra iväg våra kylvaror till nära och kära. Suck! Nu har kylskåpet rätt temperatur igen. Vad är det som är fel?


Nåja, nu är det min dotter som börjar bli smågrinig istället så nu ska jag ägna min tid åt henne. Ha en finfin söndag mina vänner!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards