mochamanda

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Malin - 4 juni 2013 00:32

Idag har det gått i ett. Jobb. Hem. Tvätta. Amma. Äta. Ta emot "kylskåpslagarkillen" (som nu tror att det är fel på en brytare och ska därför beställa en ny sådan= ny väntan...) Hämta Isac. Hänga tvätt. Handla mat. Handla fika. Skära upp frukt. Packa picknick. Byta om på mig. Byta om på barn. Sommarfest på förskolan. Hem. Amma. Laga och äta middag. Zumba(!) i museiparken. Hem. Duscha. Amma. Datafix. Amma. Städa badrum (23.30). Springa runt och städa diverse. Amma.

Nu? Nedvarvning. Lugnaste stunden på dagen? Jobbet. Jag hade en bra förmiddag där med mestadels introduktion och en hel del hälsande på nya kollegor.

Städa badrum halvtolv på kvällen? Andreas insisterade på att byta handdukarna i badrummet. De var inte längre vita och det har gnagt även mig i några dagar. Men här är jag principfast. Att byta handdukar är liksom pricken över i:t efter att ha städat badrummet. Och är handdukarna skitiga så är troligtvis även resten av badrummet det. Jag kan därför inte bara byta handdukarna och låta badrummet vara ostädat...

Därför går jag nu till sängs betydligt senare än planerat, men med ett bra mycket fräschare badrum och ett lite mer städat hus. Ett dygn har helt enkelt bara ett visst antal timmar.

Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards