mochamanda

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Malin - 10 juli 2013 23:29

För exakt ett år sedan skrev jag tydligen det här inlägget. Där har jag precis gjort i ordning i Isacs rum. Lite småkomiskt att jag idag, ett år senare på dagen, är på väg att lägga upp ett inlägg i samma tema. Men den här gången är det Isac och(!) Lovis rum det handlar om. För lillasyter har fått flytta in hos storebror. Vi får se om det fungerar. Isac sover tungt om nätterna så han vaknar inte av Lovis. Det är läggningarna som är lite röriga än så länge, men vi får väl snart rutin på det. 


Nåja, vi lyckades få till det riktigt bra och använde oss av det vi hade. En liten ommöblering helt enkelt. Så här blev det:


           


Av Malin - 10 juli 2013 23:06

Nyligen hemkommen från musikalen Shrek. Den var jättebra! Men en liten klump i magen hade jag under föreställningen då Isac timmarna innan vi skulle iväg fick feber som steg och steg. Jobbigt att åka ifrån en liten sjukling. Det är ändå inte helt oväntat att Isac insjuknar då vi idag har konstaterat att de prickar som Lovis har haft ett par dagar troligtvis är vattkoppor. Skönt ändå att de får det samtidigt så att det inte blir utdraget. Lovis verkar komma rätt lindrigt undan. Hoppas, hoppas att Isac också får en snäll variant! 


Att se Isac så dålig som han har varit under kvällen får mig att inse hur frisk han egentligen har varit under sina tre år. Så här dålig som han är nu har han bara varit en gång då han hade tredagarsfebern för två år sedan. Klart han har varit förkyld och hängig, men hög feber? Nej, det är bara andra gången, om jag nu minns rätt förstås.


Liten somnade i sackosäcken med sin "mask". Då är han sliten.



Av Malin - 10 juli 2013 00:30

Projekt "Rensa hus" fortsätter. Det vänds upp och ner på allt och städas och skuras. Sånär som på en hylla är det bara köket kvar som ska gås igenom här uppe. Sen är det bara hela källarplanet kvar... Men det är så befriande och för varje rum som avklaras blir vi bara mer och mer taggade att ta oss igenom hela huset.

Impulsiva och spontana som vi är blev det en plötslig ommöblering i barnrummet mitt i allt städande. Jag vill så gärna visa resultatet, men det får vänta tills jag har datorn i knät!

Nu ska jag försöka somna till ljudet av åska och regn medan Andreas städar undan det sista från kvällens rensning. Själv är jag bara så trött. Tack min fina för att du tar hand om det sista.

Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards