mochamanda

Alla inlägg den 15 april 2014

Av Malin - 15 april 2014 22:57

Idag tog jag mig iväg till badhuset. 40 minuter simning, bröstsim med armarna och crawl med benen för att skona fogarna. Jag känner mig mör i kroppen utan att ha ont. Underbart! Jag har varit iväg några gånger på vattengympa för gravida, men nja. Passen är lite för tama för min smak. De ska hålla på i en timme, men sista kvarten ägnas åt att dricka vatten, visserligen lite extra gott vatten med bär i, men ändå. Näst sista kvarten är det avslappning. Med andra ord är det bara en halvtimme kvar till att gympa på. Och på den halvtimmen ska det hinnas med uppvärmning och stretchning. Det är mycket armstyrka, vilket jag förvisso behöver. Men jag saknar kondition och benstyrka!

Nu menar jag inte att såga passet. Det är ett mysigt och trevligt pass och man får röra lite på sig på ett skonsamt sätt. Men för mig som förknippar träning med att ta i och få bli trött så blir det helt enkelt lite för mesigt.

Nu ska jag försöka koppla ur all tankeverksamhet och sova lite. Tankar på hus, barnens sovrum, sängar och ett ev. byte av bil snurrar ständigt i mitt huvud och det känns som att vi inte riktigt landar någonstans. Det är en process som vi måste igenom, men det tar energi och jag hinner knappt med att tänka på Konpis i magen.

En bit in i vecka 28. Kompis har gjort sitt bästa under kvällen för att påminna om hens existens och sparkat och snurrat och busat i magen. Jag kan inte förstå hur snabbt veckorna går just nu. Jag hinner inte med.

Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards