mochamanda

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Malin - 23 juni 2014 20:14

Första dagen av föräldraledigheten har passerat och det har varit jag och mina små hela dagen. Och vi har haft en riktigt bra dag. Lite bakning, en tur till badhuset och sedan ett besök till gammelfarmor och gammelfarfar. 


En höggravid mamma med en 1,5-åring och en 3,5-åring på badhus? Jodå, det gick riktigt bra faktiskt. De är duktiga på att hålla handen och de lyssnar och hjälper till. Och så länge de gör det så brukar det mesta lösa sig. Underbara ungar. "Det ska bli härligt att bada" sa Isac och så gick vi in hand i hand med varandra och plaskade, simmade och hoppade i vattnet. Efteråt köpte vi lite pannkakor till lunch som slukades i rasande fart av båda två. 


Stor och liten efter badet. "Lovis, gå så här!" och hon hakar genast på.

 

Och numera finns det kärleksmums i vår frys. Helt klart mums!

 

Tre underbara godingar på besök hos gammelfarmor och gammelfarfar.

 

Imorgon ska de få gå fem timmar på förskolan och jag ska alltså få lite tid till mig själv. Ensam hemma flera timmar. När hände det senast!? Det finns så mycket jag vill göra, samtidigt borde jag väl egentligen göra det motsatta, så lite som möjligt. Det finns några punkter att bocka av inför ankomsten av Kompis. Täcke och kudde till vagnen och lite saker till bb-väskan bland annat. Jaja, vi får väl se vad morgondagen bjuder på.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards