mochamanda

Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Malin - 15 juli 2014 23:55

Jahapp, då var även denna dagen till ända. Barnmorskan tyckte att jag var startklar. Huvudet var nu endast ruckbart till skillnad mot tidigare då det har varit rörligt. Livmodern menade hon var lättirriterad och egentligen bara väntade på att få köra igång. Jag fick en ny tid på fredag som hon knappast trodde var nödvändig. Vi får väl se.

Som vanligt är det svårt att somna. Jag väntar och väntar på att det ska dra igång. Andreas börjar bli nervös. Men Kompis bökar runt som vanligt och försöker trycka ut sin lilla fot genom naveln. Jag säger det en gång till. Det är fel väg Kompis!!

Dagens positiva är det svala vädret som nu har gjort temperaturen här uppe acceptabel. Jag har därför flyttat upp från källaren och kan nu lägga mig i vår sköna säng bredvid Andreas. Ett tag i alla fall. Jag antar att jag får konkurrens om honom av Lovis snart. Och hon vinner alltid! <3

Nattinatti från mig och Kompis

Av Malin - 15 juli 2014 13:51

Vi trotsade de mörka molnen och tog en sväng ut i skogen till hinderbanan. Trots några regndroppar och desto fler mygg hade vi två nöjda barn som klättrade och balanserade. Nu sover Lovis, Isac har fått fram något ryskt barnprogram på Ipaden som han tittar på och jag sitter bredvid med datorn i knäet. Andreas härjar i garaget och är väl nöjd över att få pyssla lite på egen hand när vi andra för en gångs skull inte behöver honom. Han drar ett tungt lass här hemma nu med två småttingar och en höggravid sambo som sällskap.


 

I eftermiddag har jag tid hos barnmorskan. Hrmmmpf. Trodde inte att det besöket skulle bli av, men tji fick jag. Fyra dagar över. Hur många dagar till? Jag får erkänna att jag igår kväll googlade följande fråga: "När kommer bebisen?" Fick tyvärr inga vettiga svar. Attans också. :)




Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards