mochamanda

Alla inlägg den 2 december 2014

Av Malin - 2 december 2014 21:56

Tidigare idag slöt jag mina ögon, gjorde några magiska armrörelser och viskade abra kadabra för mig själv. Men när jag öppnade ögonen möttes jag åter av samma kaos. Det känns väl lite som att den mentala inställningen "äääh, vi ska snart flytta" har börjat infinna sig. Lite väl tidigt dock. Det hjälper heller inte till att vi har nattsuddare till barn. Isac och Lovis somnar inte gärna före nio oavsett när läggningen påbörjas. Molly väntar gärna till runt midnatt innan hon somnar för natten. Och den lilla tiden vi då för över om kvällarna lägger vi helst på att rita och fundera på vårt nya hus. Dammråttorna anhopas, högen med smutskläder växer och barnens leksaker invaderar alla skrymslen och vrår. Jag slutar aldrig att förvånas över hur snabbt ordning och reda kan förfalla. 


Men nu är mitt hopp att Molly tar sig en rejäl tupplur i morgon förmiddag så att jag kan fara fram som en virvelvind här i huset. Det behövs. Jag har liksom inte ens hunnit med att packa upp allt från dagens storhandling.


Men vi kämpar väl på. Håller oss något sånär flytande och gör vårt bästa tillsammans. Försöker fånga dagens guldkorn och suga åt oss av de härliga stunderna. En fyraårings tankar och funderingar är trots allt helt fantastiska och en tvåårings tokiga påhitt är rätt så roande emellanåt. Och dessa leenden och skratt som en fyramånaders bebis kan fyra av får väl ändå hjärtat att smälta. Vi är mitt i livet. Och vi är där tillsammans.



Av Malin - 2 december 2014 21:44

Så har vi klivit in i december, helt klart en favoritmånad för min del. Kanske inte så konstigt när jag är ett decemberbarn. Dessutom har jag och Andreas årsdag både för när vi blev ihop och när vi förlovade oss. Och så lite julafton på det!

Att fylla år knappt två veckor före julafton har aldrig bekymrat mig, dock har jag väl blivit allt sämre på att fira mig själv och att ställa till med någon form av kalas kan jag inte minnas när jag gjorde senast. Och i år lär det knappast inträffa heller. Men kanske det får bli en trettioårsfest om ett par år!?

Nåja, för alla er som ändå har planer på att överösa mig med presenter så är detta önskelistan:

  • En middag på tu man hand med min käre sambo. Kan liksom inte minnas när vi båda satt ner en hel middag utan att torka utspilld mjölk, tjata om bestick, ha barn i knäet, vagga bebis, hämta mer mjölk, torka en gång till, mata. Ja, ni fattar! 
  • Floating
  • Relax på badhuset med trevligt sällskap
  • Chokladpraliner från Carli choklad
  • Och för den som vill lägga ner en extra slant på prestenten så skulle jag kunna tänka mig en Nikon D750. Gärna med ett bra objektiv också. Hehe.

 

Tack och hej

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards