mochamanda

Alla inlägg den 2 januari 2015

Av Malin - 2 januari 2015 22:01

På nyårsafton tog vi en sväng förbi Kartberget för att se vår tomt och området i vinterskrud. Plockade med min nya kamera och testade lite olika lägen. Är riktigt nöjd med kameran, men har mycket kvar att lära. Önskar att jag hade lite mer tid till att läsa och testa. Men det kommer väl någon gång det också.


           

Lite svårt att se, men ganska mitt i bilden kan ni hitta en svartstjärna. Det är vår tomt sedd från bryggan som jag står på.


Efter att ha känt oss lite uppgivna ett tag då vi inte kom någonstans med planlösningen så har det äntligen lossnat. Det känns som att vi närmar oss. Nu är det lite mer på detaljnivå. Vi ritar, funderar, ritar om och funderar lite till. Tur att båda är lika intresserade och att vi tycker rätt så lika!


Av Malin - 2 januari 2015 00:15

Ni vet ibland, när de små, rara, söta juvelerna inte alls är särskilt rara, eller söta heller för den delen. När den som somnar först somnar kvart i elva, när den andra är okontrollerat övertrött och gråter och inte kan komma till ro och den tredje skriker sig blå för att jag la ner henne i sin säng för att jag skulle kunna borsta tänderna osv. Ja, då kan det hända att man blir lätt frustrerad. Och bankar i en vägg en gång. Eller två. Sedan kommer man på att man numera har grannar (parhus). Skäms och väntar väl på att polisen ska knacka på...

Men för all del, god fortsättning till er andra. Imorgon drar jag upp familjen vid halvåtta. Lite rutiner tack. Vända tillbaka dygnet så att åtminstone två av barnen sover före nio och inte tio-halvelva. Hade tänkt duscha och rita lite på huset ikväll, men det blev liksom ingen tid över till det. Inte denna kvällen heller. Nu ligger Mollibollen bredvid mig och babblar högt samt drar i mitt hår. Andreas har Lovis klistrad på sig och så fort han ändrar ställning så vaknar hon och gråter. Härlig start på 2015. Jag tror att vi får göra så att vi börjar det nya året imorgon istället. Just saying.

Tack och hej

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards