mochamanda

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Malin - 22 november 2009 18:19

... hela da´n, som en öppen vattenkran. Går man ut i ur och skur är det lätt att man blir sur. Men när allting är grått, drömmer jag om nånting gott. Så jag klarar mig ändå. Gissa vad jag tänker på? (Ur Fruktsallads Ananasjazz)


Så var de två första poängen tagna efter seger mot Tranås. Men det var länge sen jag spelade en sån blöt match. Eller spelade och spelade. Det handlade mest om att skjuta upp bollen så långt det gick och sen kriga om den, vilket vi visade oss vara bäst på och vann med 2-0.


Helgens hustema har varit kaminen. Kaminen står på en upphöjnad bestående av tegelstenar. I går hackade vi bort teglet som stack ut under kaminen så att  den upphöjda plattan inte syns under kaminen. Idag har Andreas målat vitt på kanterna. Alldeles strax ska vi pröva oss på att lägga fix och trycka dit stenarna. Spännande!


Dagens citat:

- Oj, har du köpt Gyllenhammars havregryn? (Malin)

- Ja, jag tänkte variera min frukost litegrann... (Andreas, som nu ska äta havregrynsgröt á la Gyllenhammar istället för AXA...)


Dagens nyhet:

Hemtelefonen är åter i bruk! Så nu är det bara att ringa!


Resultat från gårdagen





Vår fina trädgård. För att ta sig till dörren får man hoppa hage på stenarna som finns lite här och var i leran.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards