mochamanda

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Hjalle och Heavy

Av Malin - 31 maj 2011 08:52

Jag tog tjuren vid hornen igår kväll och kryddade dessutom maten med den bästa kryddan av alla. En rejäl skvätt hunger! Och till min stora förvåning så tror jag att jag tyckte att det var gott. Makrillen var absolut inga konsitgheter. Min tidigare erfarenhet har varit makrill på burk, i någon slags sås. Vilken min pappa för övrigt brukar ha i toast nån gång lite då och då. Vet inte om han har haft det sen den gången han köpte fel och upptäckte, efter att han hade ätit upp, att det var kattmat han hade haft mellan smörgåsarna. Hur som helst. Den här makrillen var rökt och god. Rädisor var inte heller några problem. Och min stora skräck, senapsvinägretten, slank ner förvånansvärt lätt den också. Kanske på grund av all vitlök. Tack Lina, för att du utmanar mina smaklökar! För övrigt var det en av de allra bästa rätterna hittills enligt Andreas tycke.


Somrigt värre.  


Igår var jag riktigt trött och var sånär påväg ner i säng riktigt tidigt när jag såg att Hjalle och Heavy skulle vara med i NittiLeaks. Jag var elva år 1997 och Hjalle och Heavy från TV4:s "På rymmen" var ju bara för häftiga. Jag går fortfarande och nynnanr deras låtar emellanåt. Så deras närvaro i detta program ville jag ju bara inte missa. Kämpade mot sömnen hela kvällen, men i sista reklampausen for ögonlocken ihop och jag vaknar en kvart senare av att Filip och Fredrik tackar Hjalle och Heavy och avslutar programmet. Hur typsikt är inte det!? Jaja, tur att det finns Play.


Nu sover min lilla gubbe förmiddag. Har små planer på att åka iväg på mamma- barngympa om en dryg timme. Det var riktigt länge sedan. Vet dock inte om jag kommer kunna få så mycket tränat med tanke på hur han far runt. Hmmm... Jaja, vi får se. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards