mochamanda

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Operation Storebror

Av Malin - 25 juni 2012 21:50

Ja, det sägs att man brukar vilja "boa" när man är gravid. Göra i ordning hemmet för bebisen som är i antågande. Då krabaten såklart kommer att sova hos oss den närmsta tiden och det sedan är lite oklart hur vi gör med sovrummen så finns det inte så jättemycket att förbereda.


Men däremot går det ju att göra om i Isacs rum! Och det har jag längtat efter. Det är jut trots allt så att han ska bli storebro. han är ingen liten bebis längre. Så när skolan nu är slut, tårtbaket är över (bilder från bröllop och tårta kommer självklart snart) så kan jag inte stilla mig en dag ens en gång. IKEA hann knappt öppna förrän jag och Isac sprang in genom dörrarna. Idag fick vi med oss en juniorsäng hem. Och impulsiva jag kan inte vänta en sekund. Som ett litet barn vill jag att alltid att allt ska hända nu, nu, nu när jag väl har bestämt mig. Snabbt tömde jag hyllan i Isacs rum och det nystädade huset vart med ens i kaos.


Den stora expedithyllan släpade jag ut i hallen. Isac såg hur jag drog och slet i ena änden. Som den lilla hjälte han är gick han till andra änden och knuffade för kung och fosterland med ett "ooooufff". Med hjälp av pappa och en granne har hyllan nu flyttat ner i sovrummet i källaren. Finns en hel del som ska bäras ner till hyllan, men mina fogar säger att bära saker upp och nerför trappan kan vänta till i morgon. Att springa runt på IKEA och Maxi och skruva säng räcker gott och väl för att det ska kännas lite väl mycket i denna kropp. Har lite svårt att inse och acceptera de bergränsningar som graviditeten för med sig.


Och när hyllan med dess skrivbord nu försvann har jag helt plötsligt inget skötbord och ingen skötplats längre. Hmmm. Får fundera lite hur jag ska få till en bra lösning där. Men när krabaten kommer kan vi ändå inte ha skötbordet i Isacs rum då vi inte kan gå in där och byta blöjor mitt i natten så det hade behövt ändrats vilket som.


Under veckan har jag också tänkt investera i lite ny förvaring till Isac. Det blir IKEA återigen och serien Stuva. Gissa om jag blev glad när jag bläddrade i tidningen i morse och såg att de har 25% på just den serien närmsta två veckorna. Kunde inte kommit lägligare. Det tackar vi för.


Isac sover nu gott i sin nya säng och jag sitter i soffan och tittar på Wallander. Undrar förövrigt hur smart det är med tanke på att jag ska krypa ner i sängen ensam i kväll och kvällen efter det och ett antal kvällar efter det. Andreas är nämligen i Åre och förbereder sig inför Åre Extreme Challenge som går av stapeln på lördag.


 

En liten kille som är såå hjälpsam. Han ville väldigt gärna vara med och skruva både lite här och lite där. Otroligt nog försvann inte en endaste skruv! Att krypa/klättra genom hyllan när det var luft på båda sidorna var ju riktigt spännande. Aningen trångt. Men det gick!

 
 
Angelica

Angelica

25 juni 2012 23:06

Jag är också sån! Man vill få i ordning sina idéer direkt!

http://Www.Angelicajonangen.blogg.se

 
Angelica

Angelica

27 juni 2012 00:10

Jo, man ska väl inte klaga. Har varit hemma sen förra måndagen för ischias (hur det nu stavas), så det har väl troligen blivit för tungt på jobbet. Men vilan har gett resultat, så det känns bra. Jag jobbar ju på ett sågverk, så det är väl kanske inte så konstigt när man bär och kapar plank och bräder.
Annars har jag bara mått lite illa i början, så det har gått bra tycker jag :0) Själv då? Har det gått bra för dig!
Blir väl runt 3 veckor efter er som vi ska ha :0) Ska bli väldigt roligt!
Roligt för er lillgrabb också och bli storebror :0)
Kram på dig!

http://www.angelicajonangen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards