mochamanda

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Tji fick jag

Av Malin - 4 maj 2011 09:31

Haha, ja varför är det alltid så? Bara för att jag så sent som igår kväll skrev hur bortskämda vi är på nätterna så fick vi givetvis snällt kliva upp i natt för att trösta vår lille kille. Att lägga honom ner var ett big No-No. Oavsett om det var i hans säng, på det annars populära skötbordet eller i vår säng alldeles intill oss. Nej, det var bara till att bära. Traskade runt i hemmet med Isac i famnen i en trekvart och sjöng diverse visor. Bland annat Mors lille Olle dammades av och gick på repris ett antal gånger tills Isac äntligen började slappna av och kunde läggas i sin säng där han slutligen somnade efter ytterligare några vaggsånger.


Det blir ganska tungt att bära på en knodd en längre tid och jag övervägde att byta med A några gånger, men jag vet med mig att jag ändå inte skulle kunna somna så länge Isac var ledsen så jag kunde lika gott traska på. Annars måste jag säga att min hjärna har släppt efter lite och har inte antennen lika skarpt riktad mot Isac på nätterna. Hör och häpna, men det händer faktiskt att A vaknar före mig av Isacs joller på mornarna. Annat var det den första tiden. Det tydligaste exemplet är i Sälen vid nyår. Jag och Isac låg i en 120säng och A sov ovanför oss. Som vanligt vakande jag av Isacs minsta knyst, men när A på morgonen frågade om jag hade vaknat när han gick upp för att gå på toa var svaret nej. Han hade alltså gått ner för stegen till övervåningssängen, öppnat dörren till vårt rum, in på toan vägg i vägg, in i vårt rum igen, uppför stegen och lagt sig till rätta och DET var inget som jag vaknade av. Snacka om att hjärnan sållar effektivt!



Rikigt så här relaxed var han inte i natt...  


Ha en trevlig dag alla!

 
 
Anna

Anna

4 maj 2011 10:09

hur gammal är lillkillen?

Min sambo brukar också vakna innan mig. Vaknar inte han när vår son gnäller efter nappen på natten så vaknar jag HALVT och sparkar till honom omedvetandes! ;)

http://pannys.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

4 maj 2011 10:41

Han blev 5 månader den 22 april så han blir väl nu 5½ månad ungefär? ;)

Jo jag tycker att muggen är superbra! Det är som en skåra i silikonen som inte droppar om man vänder den så barnet måste alltså trycka med tungan så att skåran delar sig och det är så de dricker ur nappflaskor :)

Om du ska börja sparka på din sambo också, berätta INTE det för honom! Jag gjorde det misstaget när jag fortfarande vaknade helt och det resulterade i att han bara sparkade tillbaka när han vaknade ;) Men det har gått över nu ;)

http://pannys.bloggplatsen.se

 
AnnaMalin

AnnaMalin

5 maj 2011 12:20

Typiskt när man uppmärksammar en sådan sak - då får man tillbaka ;-) Hoppas ni har haft det bättre inatt!

Vännen, denna vecka bara rusade iväg igen med främst oväntade händelser... Vi hoppas på fint väder till veckan tycker jag, så kanske vi kan sikta på en skön promenad och/eller kaffestund i gräset eller liknande då?

KRAM på er!

http://annamalinsrum.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards