mochamanda

Alla inlägg under november 2011

Av Malin - 4 november 2011 13:52

Jag har en trevlig helg på ingång. Babysim, match, julmarknad i Mårbacka, middag hos syster, pyssel i trädgården och skruvande på trädäcket. Mycket trevligt! Men jag inser också att det blir rätt fullt upp. Därför ska jag passa på att ta en liten mikropaus  i vardagen här i soffan innan det är dags att packa ihop oss och åka.


Ha en trevlig helg!

Av Malin - 2 november 2011 22:10

Har haft en bra dag i skolan idag. Det är lite mer att göra nu än tidigare, men fortfarande rätt lugnt. Modell och regler heter avsnittet och det handar till stor del om att försöka bygga modeller av verkligheten och att simulera dess förlopp i datorn.


Tränat har jag också hunnit med och middag likaså. Nu är det bara tvätten som ska hängas innan det blir sängen. Blir rätt mycket innebandy den här veckan. Träning i måndags och idag med mitt vanliga lag. I morgon ska jag träna med a-laget. De har ett ungt lag och de har dessutom dåligt med folk och eftersöker just nu lite rutin. Känner mig lite gammal när jag räknas som en rutinerad spelare. Men visst, somliga jag spelar med nu är ju faktiskt 10 år yngre. Kanske är jag inte purung längre!? Sedan vankas det match på fredag kväll också.


Det känns kul att vara igång. Nu råkar det bli fyra av fem kvällar den här veckan med innebandy så jag tackar och bockar ödmjukast åt min sambo som låter mig hållas. Puss på dig älskling!


Isac övar och övar. Reser sig upp och går lite här och var. Just nu sysselsätter han sig väldigt mycket på egen hand. Han knallar/kryper gärna in på sitt eget rum och leker lite där. Går in i vårt sovrum och öppnar byrålådorna och river ut lite kläder. Då brukar vi passa på att tömma/fylla diskmaskinen, men det hör han och skyndar sig hastigt in i köket för att "hjälpa till".


Alla brukar säga att det går undan när de lär sig att gå. Men jag tror inte att det blir någon skillnad för Isacs del då han är såå snabb på alla fyra. Han springer verkligen på fötter och händer. Det ser helt galet ut.


 

Isac- och mammabus innan träning.


Gå, gå och gå! Visst är det förresten bandylår vi ser??  

Av Malin - 1 november 2011 21:28

Inte för att det märks på vädret, men jag har sett det i kalendern. Vi är inne i november månad. Det närmar sig jul och jag är en av dem som tycker att det är lite mysigt med mörkret. Kvällarna blir längre på något vis. Tända ljus, brasa, filtar i soffan.


 

Vår lille toker på en eftermiddagspromenad i mörkret!

 

Hoppas att ni också har det mysigt i höstmörkret!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards