mochamanda

Alla inlägg under november 2011

Av Malin - 15 november 2011 22:38

Sååå bra! Så bra är jag! Idag krånglade det i skolan som bara den och vi fick inte vår modell att fungera i Simulink. Men efter att ha lagat mat, ätit, bakat lite, busat med Isac och duschat hade jag nya krafter. Och nu. Nu! har jag fått till det. Och ni har troligtvis ingen aning om vad jag egentligen pysslar med, men det spelar ingen roll. För jag är bara så nöjd!


Men nu ska jag packa och fixa lite och komma i säng så snabbt det bara går för i morgon bitti styr jag och R kosan mot Tanumshede för ett besök hos Tanums fönster. En liten smygstart på Exjobbet. Helt underbart att vara ute i god tid för en gångs skull! 


Ja, kanske inte så inspirerande inlägg för er läsare de senaste dagarna, men tiden är knapp och att-göra-listan blir just nu längre för varje dag som går känns det som. Hur får man stopp på en sån spiral?? Bara att härda ut. Andas. Och så lite vilja på det! Det är min lösning just nu.


Nattinatti mina vänner

Av Malin - 14 november 2011 22:58

Har haft en intensiv men bra dag i skolan. Fick mycket gjort och känner att jag ligger bra med. Skönt! Var dock totalt slut när jag kom hem och soffan lockade betydligt mer än träning. Men jag tog mig i kragen åkte iväg och hade jättekul. Så som det brukar vara. Och nu? Nu är jag pigg! Hmmm, lite fel ordning på det hela. Nåja, det vänder nog snart. Typ nu. Gäääsp.


Jaja, ska använda den lilla energi som finns kvar till att kika igenom bilderna från helgen!


Må gott!

Av Malin - 13 november 2011 22:36

Vilken mysig helg det har varit. Alldeles underbar. Isac har busat med sina kusiner och vi har varit på leklandet, bakat pepparkakor och härjat runt här hemma. Har många fina bilder som jag bjuder på till veckan.


Jag har på nåt sätt även hunnit med att spela två matcher med vinst i båda. Hur härligt är inte det!? En riktig kanonhelg helt enkelt! Och skolan har jag verkligen hunnit koppla bort. Skönt att kunna göra det i bland.


Nåja, roligare än såhär blir det faktiskt inte ikväll. Tänkte alldeles snart stupa i säng och sova järnet. Hoppas Isac gör det samma!


Nattinatti 

Av Malin - 10 november 2011 22:36

Ja, det är vad jag är. Isac har haft en period då han vaknar på nätterna och har svårt för att somna om. Vi har prövat det mesta, men har inte alls funnit vad som fungerar bäst. Det gör att vi blir inkonsekventa, vilket knappast hjälper till. Men man är inte så himlans smart på natten och vill helst av allt bara få sova. Det är som tur är inte varje natt. Men när det väl inträffar handlar det allt som oftast om en till två timmar innan han sover igen. Och då blir man lite extra trött som mamma och pappa helt enkelt.


Men nu till något roligare. Sitter och väntar på våra gäster som anländer vilken sekund som helst! Andreas bror T med familj kommer ikväll och stannar till på söndag! Mycket trevligt!


 

Slänger in en liten bild på en nybliven rödtott!  Äntligen! säger jag i sann Gert Fylking-anda. Sju månader utan klippning och färgning. Nu var det faktiskt dags att prioritera mig själv!

Av Malin - 9 november 2011 16:33

Hittade en riktig favorit när jag rensade i lådorna igår!


 

Mor och son. Den här utstyrseln älskade jag när jag var liten. Får se om den blir en favorit även hos Isac! :)

Av Malin - 8 november 2011 22:22

Just när vi rensat sovrummet i källaren så hämtade vi hem ett sista lass med kartonger som förvarats hos min farmor och farfar ett bra tag. Det är ju inte klokt vad grejer man har alltså! Men nu är vi snart igenom detta ockå och då har vi nog gått igenom det mesta av våra ägodelar. Vissa kartonger förblir precis som de var. En hel kartong med "Min häst-tidningar" En kartong med massa ungdomsböcker. En med Bamse-tidningar. Om vi inte får bågot barn som är intresserade så får vi väl läsa dem själva! :)


 

Och så till sist. En bild på vårt välorganiserade förråd!

Av Malin - 7 november 2011 18:47

Har pluggat hela eftermiddagen, men tvingas nu inse att jag troligtvis gjort det hela mer komplicerat än vad det förmodligen är och att jag egentligen inte har åstadkommit någonting. Var det måndag i dag eller??


Tror jag struntar i det här nu och ägnar sista timmen innan jag ska iväg och träna åt min familj. Ja, så får det bli. Hoppas att ni har varit mer produktiva än jag!


Trevlig kväll!

Av Malin - 6 november 2011 21:56

Ja, det var ett tufft schema för helgen, men allt flöt på bra och vi hann till och med mer än vad vi hade tänkt! Matchen i fredags slutade med vinst för oss. 5-4 med det sista målet endast 46 sekunder från slutet. Så gött!


På lördagen åkte vi till Mårbacka för julmarknad. Mycket folk och trångt, men mysigt. Bara snö som saknades! Minusgrader och snö hade kanske gjort att vi sluppit bli bärgade med fyrhjuling för att ta oss loss ur lervällingen!


Lerigt?? Roligast är ändå mormormor som till synes gapskrattar åt stackars Andreas.


Gänget samlat sånär som på fotografen med marknaden i bakgrunden.


Vår lille Krälis som har alla stilar för att ta sig fram, även om det allt mer sker på två ben.


Glömmer mamma och pappa att ta med barnstol så kan man lösa det på andra sätt. Isac var så nöjd så.


Isac kontrollerar att B har skruvat i skruvarna ordentligt och Andreas koncentrerar sig för att träffa rätt!?


Har pappa verkligen mätt rätt här??  


Ja, en bra helg har det varit och nu ser vi fram emot en ny vecka och ett trevligt besök till helgen!


Over and out.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards