mochamanda

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

All tid i världen

Av Malin - 20 februari 2013 23:06

"Äntligen!" utbrast jag i sann Gert Fylking-anda när jag såg solen skina mot en blå himmel i morse. Jag byggde genast upp bilden av en mysig fikastund i uterummet med Isac efter dagis. Men det dröjde inte länge förrän den gråa ridån åter hade sänkt sig över husen. Konstigt hur man kan bli så besviken över en sådan sak.

Efter hämtning styrde vi istället våra steg mot en lekpark. Men ganska snart kunde vi konstatera att himlen klarnade allt mer. Hoppet tändes igen och vi småskyndade oss hemåt för att få njuta en stund. Och det gjorde vi. Alla tre. Första gången för i år kunde vi sitta i soffan och njuta av ljuset. Underbart. Verkligen helt underbart.

Senast vi satt där var det höst och Lovis var nyfödd. Fyra månader som både har gått så snabbt, men ändå så sakta. Vintern har känts lång, men vardagen har gått fort. Efter att vi hade fått Isac undrade jag vad vi hade gjort med all tid vi måste ha haft innan vi fick Isac!? Numera undrar jag vad vi gjorde med all tid då vi bara hade ett barn. Tiderna förändras. Ja. Men jag skulle inte byta ut våra trollungar mot någonting. Inte ens all tid i världen.

 
 
Stickan!

Stickan!

23 februari 2013 19:35

Vilka mysiga barn!

http://syrum.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards