mochamanda

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Malin - 7 oktober 2010 21:51

Får börja med att be om ursäkt för den vilseledande rubriken, +1. Min lillebror var lite fundersam på hur jag kunde ha fått barn och dessutom hunnit blogga om det utan att han hade hunnit höra något. Skulle kanske ha skrivit 40+1 istället!


Den här dagen har varit lite långsam, det får jag nog erkänna. Men jag fick lite miljöombyte nu under kvällen. VAIKstugan och teambuilding med Andreas Kullberg och mina gula lagkompisar stod på schemat. Inspirerande och mycket tänkvärt.


I källaren har plattsättaren kaklat klart och fogat allt sånär som i duschen och hörnen där det ska vara mjukfog. Och hur ligger vi då till annars? Skapligt, skulle jag vilja säga. Nu är det inte långt borta. Golv, vägg och tak i tvättstuga kommer förhoppningsvis att vara klart innan veckan är slut och tvättstugan är därmed redo för att börja få stommar och annat uppbyggt i sig. Däremot är det lite väntetid på rörmokaren som är fullbokad nästa vecka och därav kommer det att dröja knappt två veckor till innan dusch, tvättmaskin och annat är inkopplat. Samtidigt är det bra att det är ett litet glapp här i arbetet då vi när som helst kommer att få lite annat att tänka på. Bättre då att nästa vecka är lite lugnare och vi kan hinna med att tänka och fixa det som behöver fixas, i lugn och ro, innan rörmokaren kommer oavsett när vår lilla Knodd bestämmer sig för att titta ut. 


 

Grottan ovanför badkaret och väggen som fortsätter upp från golvet, längs badkaret.  


Nu ska jag gå ner o kika lite i källaren o se det nymålade taket i tvättstugan!

+1

Av Malin - 7 oktober 2010 10:00

Då var vi inne på övertid och Knodden ligger lugnt och stilla i magen. Jag har sovit jättebra i natt och min kropp har börjat skaffa sig rutiner för de nattliga toalettbesöken. Kl. 24, kl 03 och kl 06. Har prickat kl 6 på minuten de tre senaste nätterna!


Nu ska jag ta tag i stickningen av Knoddens tröja. Har funderat på om det kan vara anledningen till att han inte vill komma ut. Han vill ju inte frysa när han kommer ut i höstrusket!


  

Knodden och jag, +1.


Vad gäller renoveringen kommer en uppdatering och bilder i eftermiddag när förhoppningsvis kaklet är fogat! :)

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards