mochamanda

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Malin - 25 oktober 2010 17:49

Idag har Isac varit och vägt sig. Han fortsätter att lägga på sig och har växt hela tre centimterar på 16 dagar. Duktiga Isac. Han har växt såpass bra att vi kunde skippa nästa veckas kontroll och istället komma tillbaka om två veckor.


Idag är det exakt en månad kvar tills Isac och resten av familjen befinner sig på lite sydligare breddgrader. Teneriffa är målet och dit reser vi med min mamma och pappa, ena syster med sambo och storebror. Ska bli jättehärligt. Vi bokade flygbiljetter förra veckan efter att ha hittat billiga och bra biljetter hos Norweigan och dessutom direktflyg! Nice! Så nu måste vi fixa pass till Isac. Han fick sitt personnummer i fredags och i morgon ska jag ringa och boka tid eller vad man nu behöver göra för att få faderskapet fastställt. Sedan borde vi kunna fylla i uppgifterna för ansökan om pass.


Nej, nu börjar lillpojken vakna till liv så det är nog snart dags för lite mat. Sen blir det promenad som avslutas hos mormor och morfar för middag.


Av Malin - 25 oktober 2010 10:53

En helt underbar helg är till ända. Den har varit intensiv, ur en nybliven mammas synvinkel och Isac har fått varit med om en hel del äventyr. Besöket på Score gick helt okej, blev en hel del matningar men det hindrade inte mamma från att både få i sig mat för egen del och dessutom slänga iväg några bowlingklot. Det var en jätterolig kväll och härlig uppslutning så jag är verkligen glad över att vi kom iväg!


  

Mamma och Isac är redo för stan


Igår tog jag och Isac en promenad genom skogen till Tingvalla och kollade på bandy. Isac somnade gott i vagnen och sov matchen igenom. Bandyintresset verkar vara rätt så svalt än så länge för hans del ;) Dock fick hjulen till vagnen genomgå en rejäl tvätt när vi väl var hemma igen. Sunkigare läktare än Tingvallas får man leta efter. Förutom glasflaskor och annat skräp så låg det tjocka lager med fågelbajs och fjädrar på gången. Uuuurk! Första gången som jag är seriöst nära att skriva em insändare! 


  
Mysigt va? Inget annat än en massa fågelbajs...


Matchen då. VAIK vann medd 11-1 över norska Ready. Många snygga mål, men motståndet var som väntat ingen riktig värdemätare då norskorna endast spelar i en sjumanna-serie och därför inte riktigt hänger med när det blir stor plan.


När vagnen var ren och Isac likaså plus nymatad så bar det av mot Maxi där en rejäl storhandling väntade. Med en stor barnvagn, babysitter, jag, Andreas och massa matkassar så fyllde vi bilen rätt så bra på vägen hem.


Väl hemma väntade en välbehövlig vila för mig och Isac medan Andreas tog en löprunda. Innan jag hade hunnit ur soffan hade Andreas hunnit fixa middag och medan jag sedan matade Isac hann Andreas duka av, diska undan och hälla upp ett bad till Isac. Efter badet var det pappa och Isac-mys och vi hamnade i soffan alla tre lagom till filmen "Vid din sida", med Julia Roberts bland annat. Hade tårar i ögonen filmen igenom. En underbar film! Med morot- och gurkstavar, dipp, choklad och vår alldeles egna Isac så blev kvällen helt underbar. Som Andreas uttryckte sig; kan en söndagkväll verkligen vara så här bra?


Igår kväll kände jag mig verkligen lycklig och när jag tittade på min familj som låg och myste i soffan så kunde jag inte känna annat än kärlek. Livet är underbart helt enkelt.


  

Pappa och Isac


  

Bildkälla: http://marabou.se/sensation/


Underbart god choklad från Marabou. Vi prövade Caramel Crisp i går kväll. Det räcker med ett ord för att beskriva den. Mmmmmmm.


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards