mochamanda

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Malin - 8 oktober 2011 10:19

...vem har tagit min svamp???


Ja, det här med svampplockning känns nästan som lite av ett hån. Man springer runt i skogen och plockar lite här och lite där. Det är egentligen den roliga biten. Eller ja, äta är förstås rätt okej också. Men sen står man och rensar all svamp, nästan lika länge som man har varit i skogen. Nöjt lägger man den färdigrensade svampen i en kastrull för förvällning eller som i det här fallet på lakan för torkning. Wow, vad vi har varit duktiga tänker man! Några dagar senare är det inte fullt lika imponerande längre.


Ärligt talat. Någon måste ha varit där och tagit svamp! Jag drömde i morse att någon var inne i huset. Ni vet när man vaknar helt förlamad av rädsla och måste övertyga sig själv om att det bara var en dröm. Tror banne mig inte att det var en dröm. Någon bara måste ha varit nere i min tvättstuga och roffat åt sig nästan all svamp. Det är den enda rimliga förklaringen!


Dumma svamp. Bäst för dig att du smakar riktigt gott!

Av Malin - 8 oktober 2011 09:53

Nu närmar det sig. Om mindre än tre timmar får jag äntligen träffa dem igen. En dryg vecka utan mina pojkar. Snälla SJ, inga förseningar nu! Jag är lite nervös för hus Isac ska reagera. Jag förväntar mig inte att han ska kasta sig mot mig direkt. För honom är det konstigt att jag har varit borta från honom så länge. Men många kramar och pussar ska han få vilket som!


För övrigt sitter jag just nu och försöker planera morgondagens 1års-kalas! Har full sjå med att bestämma vad jag ska göra för tårtor och kakor. Just nu är jag dock inne på att göra tårtor med rätt så "färdiga" innehåll och istället lägga energi på utsidan. Inser att jag inte hinner stå och baka bottnar, mousser och massa kakor. Jag vill ju bara krama världens underbaste killar närmsta dygnet.


Har några idéer på dekorationer. Och som sagt, ska jag pilla med det så får jag nog sänka ambitionen på andra håll. Hmmm, när blev utsidan viktigare än insidan!? Men jag tror nog att mina idéer på insida kommer vara hyfsat goda, även om de är enkla! :)


Utöver kramkalas och bakning så ska jag hinna med att spela match också! Hemmapremiär mot Vålberg väntar. Alltid lika kul med match!! 16:00 i Stavdal arena. Välkomna!


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards