mochamanda

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Malin - 6 december 2012 20:11

Idag är jag betydligt piggare och Lovis har jobbat bort mjölkstockningen även om det fortfarande är lite ömt. Dock tog hon uppgiften på stort allvar och hon åt och åt och åt till dess att klockan var två i natt. Så att säga att jag är pigg är väl i och för sig att ta i. :)

Besöket hos tandläkaren var inte helt oväntat besvärligt. Isac ville allra helst fly ut ur rummet snabbast möjligast. Men goda råd och en spindel som han höll hårt i hela eftermiddagen fick vi med oss därifrån.

När vi ändå var ute o körde tog vi bilen till Bergvik. Det är lite spännande att vara ute med båda på egen hand. Ibland känner jag att jag skulle vilja ha några extra armar. Som när jag går med Lovis i famnen, skötväska över axeln och Isac bredvid mig på parkeringen. Att få med mig allt och alla åt samma håll och i samma takt är inte alltid det lättaste! Inte heller är det lätt att få loss kundvagnen, vars "myntinkast" krånglade, med bebis på armen samtidigt som jag försöker övertyga Isac om att han inte ska gå in på maxi med den lilla kundvagnen som han lyckligt har hittat. När jag sedan tar ifrån honom den lilla vagnen och sätter honom i kundvagnen blir det ljudliga protester och krokodiltårar. Vi köper oss en varsin varmkorv och snart är bådas humör betydligt bättre och vi kan strosa runt i affärerr i lugn och ro.

Såsmåningom inser jag att vi har ett utvecklingssamtal som väntar och får genast bråttom. Handlar snabbt det nödvändigaste på maxi innan vi slänger oss in i bilen och kör hem. Amma Lovis med ytterkläderna på, stoppa båda barnen i vagnen och springa till dagis. Vi hann på minuten!

Isac var överlycklig över att ha hela dagis för sig själv medan vi pratade med personalen även om Andreas fick springa och leka med honom ibland. Samtalet var bra och det känns verkligen att dem ser varje barn. Vi är så nöjda med Isacs alla pedagoger!

Oj, vad långt detta blev, i alla fall när jag sitter och skriver i mobilen. Nu tänker jag blunda för stöket en kväll till och bara ta det lugnt. Sätta på "Så mycket bättre" och halvsova i soffan så gott det går.

Nattinatti mina vänner

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards