mochamanda

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Malin - 5 december 2012 21:32

Ligger under dubbla filtar o fryser. Feber var det ja. Jaja, jag ammar och ammar och ammar och hoppas att det släpper snart. Imorgon ska Isac till tandläkaren så jag hoppas att jag är piggare då i och med att jag ska få med mig mina två små in till stan för besöket. På eftermiddagen väntar utvecklingssamtal för Isac. Ska bli spännande att höra hur personalen uppfattar vår lilla guldklimp!

Men så jättesynd är det inte om mig ändå. Min finaste kom hem med blommor och choklad för att fira vår dag! <3 Det är alltså fem år sen vi gick längs milspåret på Skutberget i mörkaste mörkret. Andreas frågade på skoj, men jag sa ja och då kunde ju inte han banga. Så där gick vi hand i hand och trevade oss fram genom den becksvarta skogen. Några avbrott för kyssar blev det visst också. Tänk om vi hade vetat då hur vårt liv skulle se ut fem år senare!

Älskling, du är mitt allt.

Av Malin - 5 december 2012 12:03

Pankekaaka = pepparkaka på Isacs språk. Isac hade med sig påsen och bjöd på när vi hälsade på hos mormor o morfar igår.

Ligger i sängen under täcket och försöker sova lite. Sov inget vidare i natt då jag inte mådde så bra och kunde imorse konstatera att det berodde på mjölkstockning med tillhörande feber. Ont i kroppen, trött och lätt illamående är statusen just nu.

Isac mutade jag med pepparkakor för att slippa jaga honom huset runt när det var dags att ta på vintermunderingen för att gå till dagis. Jag lovade honom dessutom att han skulle få åka skidor när han kommer hem... Hmmmm.

Idag är det egentligen en ganska stor dag. Det är nämligen min och Andreas femårsdag! Inga större planer för kvällen, men jag hade i alla fall tänkt hinna städa och göra huset fint så att vi kunde ha en mysig kväll. Men ned tanke på min status är jag mer nöjd om jag lyckas underhålla mina två små till dess att Andreas kommer hem. Äh, man kan väl mysa i ett stökigt hem också!

Har förövrigt haft Björn Rosenströms låter på huvudet hela förmiddagen. Hur sjutton ska jag få dem att försvinna!?

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards